Kašlu na muže



Originální název: Állítsátok meg Terézanyut!
Autor: Zsuzsa Rácz
Rok vydání celosvětově: 2002
Nakladatelství: Motto
Žánr: Humorné
Počet stran: 304 stran
Obsah:
Znáte to, dvacítka daleko a třicítka stále blíž, spolužáci z vysoké budují kariéry, kamarádky si pořizují děti, a některé i manžely, a všechny drbny z okolí se vyptávají, kdy bude svatba.
Katka se odstěhovala od přítele a intenzivně a neúspěšně se věnuje hledání práce, takže už je z ní zkušená vymetačka pohovorů. A stále nenachází toho pravého, i když by ji rozhodně nikdo nemohl obvinit, že se nesnaží a nehledá…

~~~

Vůbec, ale vůbec tuto knihu jsem neznala, vlastně za to, že jsem se s ní setkala, mohu poděkovat čtenářskému klubu. A teda zprvu jsem očekávala naprosto něco jiného, než jsem obdržela. Myslela jsem si, že se bude jednat o román, ale z omylu jsem byla velmi brzy vyvedena.

Vlastně se jedná o různé mini zážitky, která Katka prožila. Celkově má tři kapitoly, a to předehru, nehru a dohru, které jsou doplněny podkapitolami. Nemohu říci, jak to vypadá v knize, jelikož jsem to četla na mobilu, kde snad nejdelší podkapitola měla jedenáct stránek a v průměru to vycházelo kolem těch čtyř. Ale též se často vyskytnou ty, které obsahují pouze jednu stránku.

Vůbec nemohu říci, že bych si hlavní hrdinku dokázala oblíbit. Jakožto hodně jsem se o hrdince dozvěděla, ale často mi přišla, že se utápí ve svých bolestech a je zoufalá. Celkově její jsem ji brala jako někoho, kdo vypráví historky, kdy některé pobaví, ale jiné naopak vůbec. Ovšem se tam vyskytly i vedlejší postavy, ale k těm jsem si vztah už vůbec nevytvořila. Když už tam byly, tak okrajově, či sem tam nějaká ta informace o vztahu s partnery.

To nedělej, protože já nejsem tak...," hledám správné slovo, snadno získatelná, lehkomyslná, povětrná...Odolná." vyrazím ze sebe nakonec

Určitě od této knihy neočekávejte nic velkého. Neočekávejte nějaký příběh, když už tak jen lehounkou linii, kdy Katka hledá svého muže. Jinak tam nic jiného ani nenajdete. Sem tam se Katka zatoulá do minulosti za svou babičkou, ale jinak převážně se děj odehrává v přítomnosti.

Když nad tím tak přemýšlím, věřím, že tato kniha postupem času zapadne v mém vědomí a já ani nebudu vědět, že jsem něco takového přečetla. Myslím si, že Kašlu na muže není ani vhodná na odreagování, jelikož někomu může překážet Katčino chování, její zoufalost či její přílišná ironie. Ale pokud se chcete seznámit s maďarskou literaturou, knihu můžete zkusit.


Co jsem koukala na obálky, tak jsem jich moc nenašla. Proto vám sem dávám rovnou tu originální, maďarskou, která mě jako jediná zaujala.

★★★☆☆

21 komentářů:

  1. Neviem, či som niekedy čítala nejakú maďarskú literatúru, asi nie.:D Bez tejto sa ale zrejme zaobídem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivím se, na to je třeba chuť i nálada. :D

      Vymazat
  2. Zaujal ma názov a celkom aj pobavil, môže to byť fajn oddychovka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně na to musí být ta správná nálada. :D

      Vymazat
  3. No, bez téhle knihy se asi obejdu. Nedokázala bych se začíst. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím. Zrovna ne tahle každému padne. :D

      Vymazat
  4. Pěkná recenze. :) Na první pohled jsem si stejně jako ty řekla, že půjde o nějaký humorný román pro ženy. Podle toho, jak jsi knihu vylíčila, bych ani neměla chuť si ji přečíst...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, být to román, tak bych řekla, že by to bylo mnohem lepší. :)

      Vymazat
  5. Tahle kniha by mě asi nezaujala, já celkově nejsem velký čtenář. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. To pak musí být opravdu něco, co tě zaujme. :D

      Vymazat
  6. Já jsem absolutně propadla obálce, opravdu dobré vizuální zpracování. Ale popis děje mě zase zchladil. Rozhodně nic pro mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím, obálka je krásná. :) Ale anotace už ne. :D

      Vymazat
  7. Páni, volám sa rovnako ako hlavná hrdinka! :D Na druhej strane však naše životy vôbec nie sú podobné. :) Rozhodne ma však príbeh zaujal. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě příběh zaujal. :)

      Vymazat
  8. Děkuji za recenzi :) Při kouknutí na obálku jsem měla podobné pocity jako ty před přečtením.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se ti nedivím. Obálka to umí pěkně vyvolat. :D

      Vymazat
  9. Tak tohle mě teda zaujalo, asi i proto, že to trochu odráží i mou nynější situaci, super tip ;)

    nikidelfin.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že jsem tě recenzí zaujala. :)

      Vymazat
  10. Hmm, škoda. Ale občas kniha prostě není kousek zlata mezi kameny😃. Knihy, které jsou tak moc zaměřené na chlapy moc nemusím. Dala jsem akorát sérii "Než jsem tě poznala", ale víc asi nezvládnu😃.

    Joo, tak uvařte si domácí vanilkové latté? To zní zajímavě, hned mám chuť na kafe😃. Já jsem zatím zkoušela jen dalgona kafe, který je teď velký hit :D. Jinak super tipy, já toho tolik asi nezvládnu😅. Hlavně uklízení e-mailové schránky🤣. To by mě zabilo. Ale spamu se zbavuji pravidelně.

    Verča ze Ztracena v Praze | Co číst a poslouchat? A jak na tom celém ušetřit? | TIPY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi dobrá, já Než jsem tě poznala nedočetla. Možná jednou, ale zatím to fakt nemám v plánu. :D

      Vymazat
    2. Sem si dement nevšimla, že jsem tam zkopírovala kus komentáře k někomu jinému :DDDDDDD. Jsem mentál. No nevadí.

      Jo jo, četla jsem celou trilogii. Druhý díl je nic moc, ale třetí je zase super. A mně se to hlavně líbilo, protože jsem si tam představovala ty herce z filmu. Oba je mám moc ráda, takže díky tomu se mi to dobře četlo :D.

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.