Zrádné srdce



Originální název: The Heart of Betrayal
Autor: Mary E. Pearson
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: CooBoo
Série: Kroniky pozůstalých, 2. díl
Žánr: Fantasy, Romantické, Young Adult
Počet stran: 320 stran
Obsah:
V zajetí barbarského krále mají Lia a Rafe jen malou šanci na útěk. Jejich jedinou nadějí je spoléhat na to, že král bude příliš ohromen jejím darem, než aby je popravil. Královo zaujetí Liou je však větší, než se na první pohled zdá. Stále je tu i Rafe, který jí lhal, ale pro její ochranu obětoval vlastní svobodu. Zatímco se probouzí Liin dar a ona poznává sama sebe, je jí jasné, že ji čekají rozhodnutí, která ovlivní její zemi… i její vlastní osud.

~~~

Pokračujeme tam, kde jsme skončili. Do knihy jsem se pustila ihned po Falešném polibku, který mi přišel docela v pohodě, prostě průměr. Se Zrádným srdcem jsem měla stejná očekávání, a ty se i naplnila. Nenašlo by se, že by mě tam něco šokovalo nebo zklamalo.

Z anotace jsem očekávala trošku jinačí příběh, než jsem obdržela. A to zejména v tom, že jsem očekávala, že se Liin dar bude projevovat o něco více. To se ale nestalo, její dar se tam objevil jen několikrát a spíše v menší vážnosti. Vybavuji si, jak jsem při čtení čekala, kdy se už její dar objeví a ono stále nic.

Celkově děj zde plyne pomalu a vám nepřijde, že by se něco velkého dělo. Jen se pomalu plánuje útěk, a to k jeho začátku ohledně plánování dojdete o mnoho stránek později. Ani nemohu říci, že by se tam objevilo něco akčního. Když už, tak to je opravdu na takových posledních deseti stránkách, kdy se opravdu něco děje. Jinak se spíše jedná o takové běžné dny ve Vendě.

„Ale i ti nejhouževnatější jednou vydechnou naposledy."

Jak jsem v recenzi na Falešný polibek psala, že milostný trojúhelník se dal docela snést, tak tady se to mnohem více zhoršilo. A taky mi více šel na nervy. Hlavně, když byl v předchozím díle víceméně uzavřený, tak se zde znovu otevře. Navíc se k tomu přimotá ještě další osoba, o které se dá říci, že ty ostatní ráda pokouší a sleduje, co se z toho vyvrbí.

Ohledně postav mám stále stejný názor. Jen jaksi Lia mě dost překvapila. Ve Falešném polibku neměla ráda modlitby a ani pro ně neměla moc velké pochopení. Najednou proběhne změna o 180° a ona sama je začne vyznávat. Přišlo mi to trochu moc nucené a rychlé. Neřekla bych, kdyby k tomu došlo postupně a ne tak najednou.

Myslím si, že zrovna tento díl bude patřit mezi ten nejslabší z celé série. A hlavně po něm jsem si dala menší pauzu od série. Přece jen neměl moc co nabídnout. Jen nové prostředí a jiné návyky. Což je jedno velké plus, že se čtenář dozví něco o jiné zemi a bude moci tu zem pochopit, proč se tak chovají. A též najevo vyjde pár tajemství.


Vybrat obálku bylo velmi jednoduché. A to jsem se zprvu bála, že všechny si budou podobné. Kdepak, tato anglická obálka se od ostatních velmi odlišovala, že jsem ji nakonec musela vybrat a ukázat ji vám. Asi v těchto barvách jsem si představovala Vendu.

★★☆☆☆

12 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze. :) Většinou to bohužel bývá tak, že druhý díl je nejslabší ze série - "vycpávak". Třeba bude třetí díl lepší... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, často to tak bývá. Málokdy se najde výjimka, kdy druhý díl je taky skvělý. :)

      Vymazat
  2. Zbožňujem tvoje recenzie, mám pocit akoby som knihu už čítala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že se ti líbí. :) Děkuji.

      Vymazat
  3. Mňa mrzí, že sa ti nepáčila :( Ja som si dvojku užila :D Ale úplne chápem to hodnotenie. Rada by som ti povedala, že trojka je lepšia (v mojich očiach aj je :D), ale len ti poviem, že zmierni očakávania, ale koniec trojky je pekný a zaujímavý. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré toto vědět. :) To jsem zvědavá na trojku. :)

      Vymazat
  4. Dvojka bola fajn, čítala sa dobre, ale nedialo sa tam nič prevratného. To mi pripomína, že by som sa k sérii mala niekedy konečne vrátiť a dočítať ju 😁

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná recenze :) Zatím jsem četla jen první díl a ten nebyl špatný, jen jsem senějak zapomněla pustit do pokračování a někde s emi tu válí na poličce druhý díl. Tak se po něm schválně poohlédnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se poohlédni. Je to pěkná oddechová kniha. :)

      Vymazat
  6. Eeeh. Ja som túto sériu ešte stále ani nerozčítala, ale neviem, či sa mi to oplatí, toto neznie ideálne.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jen na tobě, zda se do ní odhodláš či ne. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.