Ready Player One


Originální název: Ready Player One
Autor: Ernest Cline
Rok vydání celosvětově: 2011
Nakladatelství: Knižní klub
Žánr: Román, Sci-fi, Young Adult
Počet stran: 432 stran
Obsah:
Píše se rok 2045 a svět, utápějící se v energetické a ekonomické krizi, je velmi chmurným místem k životu. Není divu, že většina lidí utíká před realitou do uměle vytvořeného vesmíru videoherního systému OASIS, kde mohou zapomenout na běžné starosti, vytvořit si novou identitu a jejím prostřednictvím se pak pohybovat po tisícovkách virtuálních planet, pracovat, studovat, bavit se a prožívat své sny. Navíc se tam někde skrývá i dědictví po tvůrci této videohry, miliardáři Jamesi Hallidayovi, který před svou smrtí zanechal ve skrytých koutech OASIS několik klíčů, jež mají hráčům ukázat cestu k pokladu. Trvá však dlouhých pět let, než se středoškolákovi Wadu Wattsovi podaří objevit první z nich. A potom vypukne hotové peklo, protože zájemců o dědictví, které nálezci zajistí doživotní bohatství a obrovskou moc, je nespočet a v cestě za svým cílem se neštítí žádných prostředků. Když se pak soupeření přenese z virtuálního světa do toho skutečného, končí veškerá legrace — tady už jde o život.

~~~

Když jsem se chystala číst tuto knihu, naprosto jsem věděla, co mne čeká. Přece jen za tu dobu jsem stihla film zhlédnout rovnou dvakrát. Ano, až tak moc se mi líbil, takže o to víc jsem byla zvědavá na knihu. A teda, že jsem z ní byla ještě mnohem víc překvapenější, než jsem si myslela.

Nevím proč, ale čekala jsem, že se bude jednat o totožné úkoly, ale hned při prvním úkolu jsem byla hned vyvedena z omylu. Navíc jsem se toho dozvěděla o OASIS mnohem více, s čímž jsem tak trošku i počítala. Ale teda, že ty úkoly byly převážně jiné mě teda fakt překvapilo a na jednu stranu i velmi potěšilo, jelikož jsem poté samovolně přestala porovnávat film a brala knihu, jako kdyby neměla žádnou filmovou adaptaci.

Samozřejmě, že při čtení jsem nepochopila některé narážky. Přece jen neznám nějak extra 80. léta, a ani jsem je tolik nestudovala jako hlavní hrdina a jeho přátelé. Ale i tak se mi čtení dost líbilo a tyto narážky jsem jen tak přešla a nechala je být. Mně osobně nijak nerušily a ani mi nevadilo, že to třeba vůbec neznám.

  
Není po všem, dokud nám zbývá naděje, nemám pravdu?"  

Při čtení jsem obdržela hned několik šoků. Nečekala jsem, že to v jednu chvíli s Wadem Wattsem dopadne, jak to dopadlo. Vůbec bych to neřekla a ani nečekala. Byla to teda dost síla. Na jednu stranu ale musím podotknout, že ten kluk je dost šikovný a chytrý. Dalším šokem pro mě byl Daitó, to, co jsem o něm zjistila, mne překvapilo a chvíli jsem jen zírala do prázdna, zda to je možný.

Zprvu jsem se dost obávala, jak bude popsaný virtuální svět. Ještě jsem se žádnou knihou neměla tu čest číst o virtuálním světu a sem tam i realitě. Popravdě ani nevím, co jsem vůbec očekávala. Ale nakonec jsem byla velice mile překvapená. Nejednalo se o nic násilného, ale o naprosto plynulý přechod mezi realitou a virtualitou.

Co se mi dost líbilo, bylo, že kniha byla rozdělena na tři levely. A kdy kapitoly byly nadepsány jako nějaké skóre hry. To bylo na tom naprosto skvělé. I přesto, že kapitoly nebyly nijak krátké, osobně mi rychle utíkaly. Takže jsem se ani moc nenadála a byla jsem u dalšího levelu.

Za mě se jedná o velmi dobře napsaný příběh, který stojí za přečtení. Pokud ovšem neznáte 80. léta a nebude vám vadit, že někdy ty narážky nepochopíte, tak věřím, že se vám kniha může stejně tak moc zalíbit jako mně. Upřímně, nečekala jsem, že za tak krátkou dobu se opět objeví kniha, které dám plný počet. Přece jen u mne je to pomalu vzácnost.


Co jsem tak koukala, tak převážně převládala filmová obálka, kterou jsem přidala i v české verzi. Jako zahraniční, která mě velice zaujala, jsem nakonec vybrala portugalskou obálku. Bylo jich tam víc povedených, ale tato to nakonec vyhrála.

★★★★★

12 komentářů:

  1. viděla jsem film a také se mi líbil :) a po pravdě z knihy jsem měla trochu obavy, že budu zklamaná :/ ale díky tobě ne, víc se na ni těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z knihy obavy mít nemusíš, je fakt skvělá. :)

      Vymazat
  2. Knihu i film mám moc ráda a jsem zvědavá na Ready Player Two, ale dost se bojím, že budu zklamaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsou mi novinky, o tom jsem vůbec nevěděla.

      Vymazat
  3. Túto knihu by som si raz chcela prečítať, už ju mám dlho na zozname :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad jednou se k ní dostaneš. :) Přinejhorším to můžeš zašvindlovat filmem. :D

      Vymazat
  4. Pěkná recenze. :) Já tenhle druh knih nevyhledávám, takže ani tohle není nic pro mě. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu jsem nečetla ani film neviděla. Kamarádka ju četla, ale nebyla z toho nějak moc nadšená.

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.