Zkáza a naděje



Originální název: Ruin and Rising
Autor: Leigh Bardugo
Rok vydání celosvětově: 2014
Nakladatelství: Fragment
Série: Griša, 3. díl
Žánr: Fantasy, Young Adult
Počet stran: 344 stran
Hlavní město Ravky padlo a na trůn usedl Temnyj. Zesláblá Alina se skrývá hluboko pod zemí ve starobylém jeskynním labyrintu a nabírá síly k dalšímu boji. Jen s velkým přemáháním snáší nechtěnou péči fanatiků, kteří ji začali uctívat jako svatou. V hlavě se jí rodí plán, postavený na nejistých základech. Dočká se pomoci od svého spojence prince Lantsovova, po kterém se ale slehla zem? Podaří se jí najít bájného ohnivého ptáka a využít jeho moc v boji proti temnotě? Jisté je, že válka je na spadnutí a Alinin neúspěch bude znamenat zkázu nejen pro ni, ale i pro celou zemi.

~~~

Moc se mi nechtělo se pouštět do tohoto dílu. Přece jen dvojka mě nechytila a obávala jsem se, že u trojky to bude dosti podobné. Ale nakonec jsem se k tomu přesvědčila, že mi zbývá jeden díl, tak už to konečně celé dočtu a budu to mít za sebou.

Při čtení jsem zažívala obdobné pocity, jak u dvojky. I když zde je to prorostlé častější akcí, netuším proč, ale zrovna jedna akčnější scénka mi vadila. Přišlo mi, že se ten námět už poněkolikáté opakuje. Prostě všechno je úplně v pořádku a pak menší překvapení, co už není překvapením, se objeví. A mně tak přišlo, že jsem četla skoro stejnou scénu jak u Bouře a vzdoru, jen se lišilo místo.

Co mělo být velké odhalení, jsem odtušila už od prvního vodítka a pak už mě to nedokázalo extra překvapit. Ale musím uznat, že to bylo opravdu zajímavě vymyšlené. A bez toho vodítka bych jinak zírala a byla překvapená.

Můj vztah se k postavám vůbec nezměnil. Stále jsem Mala tolik nemusela. Prostě z toho jeho chování bych se hned zbláznila. A k Alině jsem měla takový neutrální postoj. Nedokázala jsem se do ní vcítit a ani oblíbit. Hlavně mi však nadále nesedil vztah mezi Malem a Alinou.
Utrpení je laciné jako bláto, jen je ho dvakrát tolik."
Jakožto může to vyznívat tak, že se mi nelíbila, to ne. Zkáza a naděje bylo milé počtení. Navíc autoročin styl psaní mi sedl a tudíž mi kapitoly utíkaly rychle. Mezi mé oblíbené scény patřila ta týkající se Fénixe. Ta se opravdu skvěle vyvedla. A co se mi často stává, tak závěr knihy.

Vůbec, ale vůbec jsem nečekala, jak to bude probíhat. Zprvu jsem si říkala, že to teda bude asi nezvyklé zakončení knihy a prostě jsem si nějak myslela, že to co se odehrálo úplně naposled má být uprostřed knihy. Nakonec se mi to dost líbilo a docela to tam i sedělo. A to, co se stalo Alině a Malovi jsem prostě jen zírala. Za mě ten konec hodně pozdvihl hodnocení knihy. Opravdu se skvěle vyvedl.

Celkově bych řekla, že pokud očekáváte něco dechberoucího, tak určitě snižte své požadavky. Já je měla vysoké a sem tam mě kniha zklamala. Ale jinak se jedná o milou oddechovou knihu, která může velice zaujmout, pokud nemáte načten tento žánr.


Asi se budu moc opakovat, ale tato série má opravdu úžasné obálky a jejich výběr mi pokaždé dá zabrat. Tentokrát ale vybírám francouzskou obálku, která se mi velice líbila.

★★★★☆

11 komentářů:

  1. Já si nakonec sérii dala na seznam. Musím si ji přečíst, ale půjdu do ní s tím, že to nebude nic wow. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děláš dobře, může se stát, že tě i mile překvapí. :)

      Vymazat
  2. souhlasím s tebou :) při čtení série je třeba snížit nároky, já je měla vysoké, protože jsem četla jako první Šest vran :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se teď pomalu chystám na Šest vran, tak jsem na ně zvědavá. :)

      Vymazat
  3. Vidím, že máme hodně podobný názor. :) Pořád si myslím, že Šest vran je lepší, ale Griša mě velmi mile překvapila a i se svými "mouchami" se mi líbila. :)
    Co se obálek týče souhlasím. Je jich opravdu spoustu pěkných. A tahle francouzská má něco do sebe. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Závěr této série jsem ještě nečetla. Nepočítám s tím, že to bude nějaká pecka, ale očekávám, že to bude lepší, než dvojka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě je lepší jak dvojka. :) Hlavně ten konec mě dostal. :)

      Vymazat
  5. Já mám tuhle sérii moc ráda a jsem nadšená, že se konečně můžu podívat i na seriál. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si chci přečíst ještě Šest vran a též se vrhnu na seriál. :)

      Vymazat
  6. Trojka ma bavila z celej série asi najviac :D Mne sa páčilo, že oproti prvej časti už nie je Alina také mladé naivné dievčatko a už aj trošku rozmýšľa a preberá zodpovednosť. Mala nemusím ani ja, o to viac ma vytočil ten "zvrat" na konci :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.