Supernova


Originální název: Supernova
Autor: Marissa Meyer
Rok vydání celosvětově: 2019
Nakladatelství: Egmont
Série: Renegáti, 3. díl
Žánr: Fantasy, Sci-fi, Young Adult
Počet stran: 504 stran
Obsah:
Nova a Adrian se ze všech sil snaží zabránit odhalení svých skrytých identit. Zatímco zuří bitva mezi jejich alter egy a odlišnými světy, v nichž se pohybují, nad Gatlon City se vznáší daleko nebezpečnější hrozba. Na světlo vyplouvají tajemství, lži i zrady… a dělení na padouchy a hrdiny už dávno není tak snadné. Nova s Adrianem musí sjednotit zdánlivě nesmiřitelné strany konfliktu – pokud se jim to nepovede, mohou přijít o všechno. I o sebe navzájem. 

~~~

Tak na toto jsem se těšila od chvíle, co jsem věděla, že bude pokračování. Hlavně poté, co dvojka byla tak dokonale zakončena, že prostě člověka lákala na čtení dalšího dílu. Bylo mi jasné, že se bude jednat o skvěle provedený závěrečný díl, přece jen Marissa Meyer umí dobře a čtivě psát.

Naštěstí jsem nepotřebovala si to nějak připomenout, ještě jsem si celkový děj předešlých knih dobře pamatovala, a proto jsem do příběhu hned vklouzla, jako kdybych ty předešlé knihy četla sotva chvíli předtím, než jsem se pustila do Supernovy. Ihned mě příběh pohltil a já si užívala veškeré dění. V jednu chvíli jsem si pomyslela, že je to i docela v háji, jak se tam stala daná věc.

Popravdě, dost jsem přemýšlela nad názvem této knihy. Všechny ostatní mi dávaly smysl a jen tento mi k renegátské triologii tolik neseděl. Nakonec po určité záležitosti mi ke knize perfektně sednul a pochopila jsem, proč zrovna Supernova. Chytrý to tah.
Každý má noční můru. Já jsem asi ta tvoje."
Bylo vidět, že autorka postupně budovala tu správnou atmosféru. Od samého začátku série bylo jasné, že Renegáti a Anarchisté se musí spolu znovu střetnout.  Popravdě, moc se mi do toho střetu nechtělo, ale zároveň se jednalo o něco nevyhnutelného. A teda, byla to dost síla. Místy se objevila různá nečekaná překvapení, která jsem opravdu nečekala a jen jsem na to zírala.

Ke každé z postav jsem si dokázala vytvořit pouto, jak k Renegátům, tak k Anarchistům. O to bylo horší sledovat dění, kdy se strany chtěly dostat navzájem. Nejradši ze všech jsem měla ústřední dvojici a samozřejmě i ten zbytek týmu. Hodně jsem si je oblíbila a bavilo mě o nich číst.

Hned ze začátku jsem netušila, jak to skončí. Fandila jsem oběma stranám, protože každá v sobě chtěla něco dobrého a zároveň každá se potřebovala zlepšit. Hlavně jsem byla zvědavá na Novu, jak to s ní nakonec dopadne, a jak se rozhodne. A ten epilog? Z toho jsem byla naprosto v šoku, nečekala jsem to a vlastně si myslím svoje ohledně jedné osůbky.

Tentokrát obálku přidávat nebudu, jelikož jsem našla pouze ty samé, jaká je i u nás. A nedivím se tomu, přece jen, je dobře provedená.

★★★★★

10 komentářů:

  1. Mám doma dva díly a třetí na seznamu, ještě jsem sérii nezačala číst. Chci si ji přečíst najednou. Určitě bude fajn, jelikož Měsíční kroniky byly fajn :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se máš na co těšit, série je perfektní. :)

      Vymazat
  2. Od autorky jsem četla první dva díly ze série Měsíční kroniky. A samozřejmě bych je v budoucnu ráda dočetla. :) Co se týče téhle série, tak ta mě tolik neláká...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. :) Snad se brzy dostaneš k Měsíčním kronikám. :)

      Vymazat
  3. mám všechny tři knihy ve čtečce, ale ještě jsem se k nim nedostala :) i když je pravda, že jsem si přečetla prolog prvního dílu :D


    jsem ráda, že se ti sérii líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad brzy. :) Ale přeji ti hezké čtení. :)

      Vymazat
  4. Tak to vůbec neznám.. Ale líbí se mi moc ta obálka. :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.