Město duší


Autor: Martina Čekalová
Nakladatelství: Fragment
Série: Město duší, 1. díl
Žánr: Fantasy, Young Adult
Počet stran: 328 stran
Obsah:
Dovedete si představit, že ve světě, kde vládne přetvářka a faleš, existuje společnost, ve které je zakázáno skrývat své emoce? Kde nemůžete zatajit své pravé já?
Přísně střežený vládní experiment, jehož cílem bylo lépe pochopit lidský imunitní systém, se zvrtnul. Proto bylo postaveno město, které není na žádné mapě, řídí se jinými zákony než venkovní svět a opustit jeho pomyslné hranice je pro jeho obyvatele mnohem těžší, než se na první pohled zdá. Mé jméno je Raven a v tom městě žiju. Jsem součástí komunity, která měla zůstat celému světu utajena. Ale tenhle plán nevyšel…

~~~

Autorku znám z Wattpadu a tak mě velmi překvapilo, že vydá Jinou DNA pod názvem Město duší v knižní podobě. Takže mi bylo ihned jasné, že si knihu musím přečíst, přece jen jsem si její příběhy oblíbila.

Ovšem doporučuji, abyste z knihy neměli vysoká očekávání. Některé záležitosti lze uhodnout a tušíte, jakým směrem se to vlastně bude vyvíjet. Dokonce jsem jednu věc dokázala odhadnout mnohem dříve, než se to nakonec projevilo. Takže čím menší budete mít očekávání, tím si knihu užijete. Navíc se jedná spíše o oddechové čtivo pro náctileté a nelze od toho očekávat hlubokou myšlenku. Ale čtení knihy vám bude hodně rychle utíkat.

Celkově mi postavy přišly příjemné a jejich chování se dalo uvěřit. Trošku mě překvapil vztah mezi Raven a otcem. Pro mne trošku nezvyklý, ale jinak zajímavý. Z postav jsem si ale oblíbila zrovna tu vedlejší, která se tam objevovala poměrně málo. Jednalo se o Larru, která mi přišla zábavná, a scény s ní mě bavily.


S člověkem, o kterém víš, že se s ním ještě shledáš, se nemusíš loučit. Stačí jen čekat, až tě znovu pozdraví."

Příběh se vyskytuje hned v několika různých místech. A to v Soulcity, v novém městě a škole a též v horách. Neočekávejte velké popisy, spíše to bude jen na vás, jak si veškeré prostředí představíte. Mně osobně nejvíce zaujalo prostředí hor, kde se odehrával výlet a začalo se to zašmodrchovávat.

Knihu určitě doporučuji pro ty, kteří si u ní chtějí odpočinout a nic od ní neočekávají. Avšak věřím, že ti, kteří nespadají pod věkovou hranici, tak je kniha bavit nebude a radši ji odloží a dají přednost něčemu jinému. Upřímně, já zrovna na podobný příběh měla chuť, takže mi to skvěle padlo do noty. Ale i tak si myslím, že se bude spíše jednat o příběh, na který po čase pomalu zapomenete.

Co musím pochválit, je obálka knihy. Dakáže upoutat hned na první pohled a vypadá naprosto krásně. Jen menší mínus je, že pokud se vám potí ruce, či je budete mít nějak mokré, na obálce po vás zůstane šmouha. A to mě hodně mrzí, jinak na obálku nemám výhrad.

★★★☆☆


6 komentářů:

  1. Obálka se mi taky moc líbí. Ale nevím, mám ke knihám z Wattpadu určité předsudky, které se snažím nemít, ale prostě jsou... :'D Ale ráda podporuju českou tvorbu, tak uvidím, jestli se k tomu nakonec odhodlám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já k nim mám též trochu předsudky a radši od nich nic neočekávám. Někdy překvapí někdy ne. :)

      Vymazat
  2. Obálka vypadá opravdu nádherně. V knihovně se musí vyjímat. :) Knížka mě zaujala, takže si ji přidávám do seznamu a třeba jednou si u ní také oddechnu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, pěkně se vyjímá. :) Jsem ráda, že tě zaujala. :)

      Vymazat
  3. Kniha nevypadá vůbec špatně. Souhlasím, že obálka vážně zaujme, což je podle mě zásadní. :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.