Protivníci


Originální název: Archenemeis
Autor: Marissa Meyer
Rok vydání celosvětově: 2019
Nakladatelství: Egmont
Série: Renegáti, 2. díl
Žánr: Dobrodružné, Fantasy, Young Adult
Počet stran: 432 stran
Obsah:
Ve městě Galton City pokračuje nesmiřitelný boj mezi Renegáty a Anarchisty. Nejenže disponují výjimečnými schopnostmi, ale podařilo se jim vyvinout nebezpečnou tajnou zbraň a hrozí, že svět, který doposud znali, spěje k zániku. V turbulentní politické situaci i Nova a Adrian začínají silně zpochybňovat vlastní ideje i city a hranice mezi dobrem a zlem se pomalu stírá. Vše směruje k velké válce, která může všechno změnit. Podaří se ji odvrátit?

~~~

Už je to nějaká chvíle, co jsem četla Renegáty, a taky jsem se díky zdárnému konci hodně těšila na další pokračování. Nakonec jsem se dočkala, a já se do ní mohla vrhnout. Řeknu vám, že tuto knihu jsem měla přečtenou za pár dní. Vůbec jsem se od ní nedokázala odpoutat, jak mně bavila.

Až teprve teď jsem se dostala ke druhému dílu, takže jsem samozřejmě něco pozapomněla z prvního dílu. Ale nemohu říci, že bych v knize dost tápala. Hned na začátku totiž máte seznam postav a jejich superschopností, takže díky tomu víte všechny postavy. Navíc se sem tam zmíní události z předchozího dílu, a vy už se tak hned orientujete.

Ovšem mně osobně přišla tato kniha o něco slabší než předchozí díl. Zpočátku mi to chvíli trvalo, ale pak to šlo samo. Jen jsem po celou dobu čtení pociťovala slabší úroveň. Až ke konci mi to přišlo velmi napínavé a přemýšlela jsem dokonce nad plným počtem, ale nakonec to na to nevystačilo. 

získáme absolutní moc, kdo nám zabrání, abychom se sami stali zločinci?"

Co vůbec nemám ráda na knize a zároveň je to plusový bod, je, že nevím, které straně mám fandit. Obě dvě strany mají své plusy a mínusy. Jakožto teď mi v plusových bodech klesli Renegáti kvůli té nebezpečné zbrani. Takže obě strany mám opravdu vyrovnané. Takže jsem si během čtení připadala stejně rozpolceně jako Nova. Na jednu stranu chce chránit lidi, ale na druhou stranu má povinnost vůči jedné osobě, zvláště po tom velkém odhalení na konci prvního dílu.

Postavy jsou zde úplně stejné jako ty, které byly v prvním dílu. Jen se s některými seznámíte mnohem více a vůči jiným pocítíte určité zadostiučinění. Já ho zejména pocítila vůči Frostbite a její skupince. Ale víc k ní vyzrazovat nebudu. Jinak nejradši mám stále ústřední dvojici. Oba mi hodně přirostli k srdci a stejně tak i Oscar, který vypadá na zábavného společníka.

Počítejte s tím, že popis prostředí zde není obšírně psán, nýbrž tak informativně, abyste si dokázali představit, kde se naši hrdinové vyskytují. Není to vůbec vyrušující, nýbrž si ani nepovšimnete, že byste četli o tom, jak to tam vypadá. Teda, alespoň tak jsem to měla já.



Co jsem koukala na obálky, tak buď se zde vyskytuje obálka z Renegátů, anebo lehce pozměněná anglická obálka s jinou barvou ohně a s více barvy bílé. A zrovna tuto jsem vám sem schválně dala.

★★★★☆

10 komentářů:

  1. Och to mi pripomína, že z tejto trilógie som zatiaľ čítala iba jednotku, mala by som to napraviť :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to naprav. Je to fakt super čtení a autorka umí skvěle psát. :D

      Vymazat
  2. Čeká mě druhý a třetí díl, třeba to do konce dovolené stihnu :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba ano. :) Tak ať se knížky líbí. :)

      Vymazat
  3. Akurát dnes som dočítala a vidím to veľmi podobne.:D Kniha mohla byť určite trošku kratšia a akčnejšia... Ale tiež ma bavila.:D Oscar je zlatý. A teda to, že ani jedna strana nemá úplne pravdu ani sa úplne nemýli... no, tiež som taká rozpoltená a je to vlastne super.:D Začínam rovno trojku, tak som zvedavá, ako to celé dopadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě, přijde, že rozpolcenost čtenáře je v sérii nejlepší. :D Prostě do samého konce nevíš, na jaké straně být.

      Vymazat
  4. K sérii jsem se ještě nedostala, ale docela mě láká. :) Je fajn, když není všechno na první pohled jasné a obě strany mají něco do sebe. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sérii doporučuji. :) Autorka umí opravdu skvěle vyprávět příběh. :)

      Vymazat
  5. Už bych se do nich měla konečně pustit, co? Do celé série :D A co nejdřív :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bys mohla. :D Jinak přicházíš o boží příběh. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.