Čtenářská výzva 2020 1/2

Zdravím čtenáři,
už opět nastal ten čas, kdy už mám splněnou výzvu a já se s vámi můžu podělit o knihy, které jsem si do ní vybrala. Původně bych ji přidala dříve, jelikož druhá polovina byla hotová, ale v první polovině mi chyběla jedna knížka, kterou jsem před nedávnem dočetla.
Co vy a vaše čtecí výzvy?


1. kniha, jejíž autor letos oslaví (oslavil) kulatina
Někdo cizí v domě - Shari Lapena 4*
Ve chvíli, kdy jsem si procházela žebříčky pro toto téma a narazila na knihy od Shari Lapeny, moje volba byla jasná. Už delší chvíli jsem chtěla zkusit její knihy a nakonec se mi to i podařilo. Určitě plánuji přečíst i její další knihy.







2. kniha, která má v názvu den v týdnu
Dívka, která si říkala Tuesday - Stephen Williams 3*
Zprvu mne napadla série Klíče od království od Garthe Nixe. Ale jelikož už jsem je jednou četla a znovu se mi je číst nechtělo, tak jsem hledala jinou knihu. Nakonec mi do oka padla Dívka, která si říkala Tuesday. Vlastně je to delší doba, co jsem ji chtěla přečíst.






3. kniha, jejíž hlavní postava má vaše vysněné povolání
1984 - George Orwell 4*
Jedná se o knihu, kterou jsem už též delší dobu chtěla zkusit. Výhodou bylo, že hlavní postava měla zaměstnání úředníka, což mým vysněným povoláním. Takže hned jsem po ní šáhla a přečetla si ji.







4. kniha, která má na obálce květinu
Ohnivé květy - Susan Meissner 5*
Původně jsem přemýšlela, co sem vůbec dám za knihu. Když se mi objevila nabídka na spolupráci od megaknih. Moje přemýšlení tak bylo hned vyřešeno a já věděla, co sem dát. A ta knížka za to fakt stojí.







5. kniha, jejíž hlavní hrdina trpí psychickou poruchou
Dívka ve vlaku - Paula Hawkins 4*
Zde jsem se koukala do žebříčku knížek, a jelikož se tam objevila Dívka ve vlaku, kterou mám ve své knihovně, a která čekala na přečtení už nějaký ten rok. Tak jsem po ní nakonec šáhla a užila si její čtení.







6. kniha, která vás zaujala svým názvem
Blackout - Marc Elsberg 4*
Už od samého začátku, co jsem na knihu narazila, mě hodně zaujal její název. Hlavně jsem ji chtěla taky nějakou tu dobu už konečně přečíst, k čemuž mi dopomohla výzva. Co teď sepisuji tento článek, tak jsem dosud nenašla zajímavější název než je právě Blackout.






7. kniha o holokaustu
Chlapec v pruhovaném pyžamu - John Boyne 4*
Opět další rest, ke kterému jsem se dostala díky této výzvě. Možná začínám tušit, proč ji tak ráda plním. Přece jen se dostanu ke knihám, ke kterým jsem se vždycky chtěla dostat. A další důvod, proč jsem do knihy šla, bylo, že měla být v televizi a já tak chtěla mít nejdříve přečtenou knižní předlohu.






8. kniha s názvem vystihujícím vaši osobnost nebo náladu
Kuře melancholik - K. J. Šlejhar 4*
Zprvu jsem si myslela, že mi to dá zabrat, ale jakmile jsem zahlédla tuto knihu, měla jsem jasno. Kuře melancholika jsem vybrala kvůli své osobnosti. Jsem hrozný melancholik, ačkoli se to na první pohled nezdá.







9. kniha, jejíž první věta začíná zájmenem
Ready Player One - Ernest Cline 5*
Opět další můj splněný rest. Pamatuji si, jak jsem před vydáním filmu tvrdila, že nejdřív kniha. Ha, ha, ha. Nejdřív jsem se koukla na film a pak jsem se dostala ke knize, i když ještě během čtení jsem se na film podívala znovu.







10. kniha autora, od kterého jste ještě nic nečetli
Nultá hodina - Agatha Christie 4*
Zde se mi hodil Čtenářský klub, který začal číst Agathu Christie, takže jsem nad tímto tématem nemusela dlouho přemýšlet. Jedná se o moje první setkání s ní, které bylo dost úspěšné, jelikož se mi kniha zalíbila.

20 komentářů:

  1. Máš v zozname množstvo kníh, po ktorých chcem naozaj siahnuť alebo som ich už prečítala. :) Mne sa momentálne darí plniť výzvu, ktorú som si dala. :) Každý deň stihnem aspoň pár stránok. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je moc pěkná výzva. :) Jen tak dál s ní. :)

      Vymazat
  2. Zajimavy vyber knih. Libi se mi ta kniha Kure melancholik :D Taky jsem a myslim ze to muze byt dost dobre cteni!

    Melissa Hartford
    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dost zajímavě čtení. :D Jen je na to potřeba nálada, jelikož se jedná o smutný příběh. :)

      Vymazat
  3. Dvojka a deviatka mi zatiaľ vo výzve chýbajú, možno sa inšpirujem tvojim výberom :D Inak zaujímavé kúsky, ja by som sa tiež mala mrknúť na to ako to ide mne s výzvou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě, oproti výzvě z předchozího roku se mi tentokrát podařilo vybírat samé zajímavě a chytlavé knihy. :D Ale jinak držím palce ve výzvě. :)

      Vymazat
  4. Gratulujem k úspešne splnenej výzve!♥ Ako tak čítam zadania, ja by som ju nesplnila ani za dva roky :D Preto si výzvy nedávam, lebo viem, ako to so mnou nakoniec skončí :D Inak si prečítala samé zaujímavé tituly! Mňa neskutočne láka kniha Ohnivé květy - vtedy si ma svojou recenziou na tento titul nalákala, tak už len dúfať, že sa k nej čím skôr dostanem :)
    Maj sa krásne!♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě, mě tato výzva hodně pomáhá k mým knižním restům, ke kterým bych se jinak obyčejně nedostala. :D Má to svou výhodu. :)
      Držím ti palce, že se k Ohnivým květům brzy dostaneš. :)
      Též se měj krásně. :)

      Vymazat
  5. Jé, to je krásná výzva! :) Četla jsem jenom 1984, ale musím říct, že z nabídky jsem si vybrala hned další kandidáty na letní čtení 🌹🌹 Měj se krásně 🌹

    Shades of Silvie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výhodné je, že mě donutí šáhnout po knihách, co jsem si vždy chtěla přečíst. :D Jsem ráda, že tě některé z knich zaujaly. :)
      Též se měj krásně. :)

      Vymazat
  6. Máš zajímavý výběr, já pro téma č. 7 zvolila Fotografa z Osvětimy a musím říct, že toto téma mi teda vůbec nesedlo, nemám ho ráda. Jsem zvědavá na druhou polovinu Tvého výběru. ČV mám ráda, často objevím úplně zapomenuté či přehlédnuté knihy ;)

    nikidelfin.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ráda na téma č. 7 zabloudím. Ale pokaždé je to dost silné.
      ČV mám taky ráda, nutí mě to k tomu, abych si konečně přečetla ty knihy, které jsem vždycky chtěla. :D

      Vymazat
  7. já už čtecí výzvy vzdala, jedu už jen tu na goodreads, ale letos to nezvládnu... :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji využívám hlavně k tomu, že dám přednostk nihám, které jsem vždycky chtěla přečíst a dosud na ně nešáhla. :)
      Nevadí, že to nezvládneš. Nejdůležitější je si ty knihy užít a hlavně, aby se líbily. :)

      Vymazat
  8. Nevím, jestli zrovna 1984 reprezentuje úředníka, jak by ho člověk chtěl dělat :D
    Ale Blackout mě taky zujal. Jen mám pořád až moc knih, co už mám doma a pořád nepřečtené, než abych sahala ještě po tom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co tam všechno prováděl, tak bych klidně něco takového brala. :D
      Blackout byl fakt povedený a za to přečtení stojí. Ale chápu tě, též mám doma knihy, které čekají na to, až je konečně přečtu. :D

      Vymazat
  9. Čtecí výzvy jsem nikdy nezkoušela, protože ve finále si stejně vezmu knížku, kterou chci číst a neřeším, jestli splňuje nebo nesplňuje nějaká kritéria :D Ale chápu, že to může být celkem zábavné pro lidi, co opravdu čtou často/každý den a hledají nové knížky ke čtení :)

    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto chápu. :) Já ji hlavně využívám k tomu, že konečně šáhnu po knize, kterou jsem už dlouho chtěla číst a dosud se k ní nedostala. :D

      Vymazat
  10. Já jsem zatím lehce za polovinou (mám 12 splněných). Zatím se mi do výzvy knihy příliš nehodily... :)
    Bod č. 4 mám stejný. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobrý. :) Přeju ti, aby ti to šlo tak dobře i dál. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.