Démoni apokalypsy

Autor: Michael Weber
Nakladatelství: Moba
Žánr: Historie, Román, Válečné
Počet stran: 552 stran
Obsah:
Nelítostná doba na konci třicetileté války na Moravě a v Čechách. Čas divokých náboženských a mocenských sporů mezi katolíky a protestanty. Švédská vojska pod velením slavného generalissima Torstensona dobývají bohatou Olomouc a připravují se k útoku na Brno a císařskou Vídeň. S nimi se do svého rodiště vrací tajemný kaprál Coppy. Vzdělaný a vychytralý protestantský válečník se zamiluje do krásné paní Elišky z nepřátelského katolického tábora. Do cesty se mu však staví nejen její víra, ale i původ. Zatím země těžce strádá, hoří města, lidé umírají, trpí hladem, šíří se mor...

~~~

Nejsem zrovna ten typ člověka, který by rád četl historické romány. Ale jednou za čas mi nevadí si něco přečíst. K Démonům apokalypsy jsem se dostala díky čtenářskému klubu, ve kterém se tento měsíc měla číst tato kniha. A teda mám z ní dost rozporuplné pocity.

Ze začátku musím zmínit, že podle anotace jsem jaksi čekala něco jiného, než jsem nakonec obdržela. Očekávala jsem, že se zde bude více objevovat Eliška a její problémy, které souvisí s Coppym. K mému překvapení zde Eliška byla velmi výjimečně a spíše se jen nachomýtla do děje, aby se neopakovaly dané věci.

Příběh se zajímá nejvíce o vojenské tažení v průběhu několika let. Tudíž jsem četla, kdy útočili, na co útočili. Když to město získali, tak co se dělo v městě, represe, tresty. A takto to šlo stále dokola, až mě to i omrzelo. Přece jen číst to samé jen o jiných městech, to opravdu pro mě nebylo.

Veškerá data, místa a osoby jsou na základě skutečnosti. Je vidět, že autor si dal tu práci a pozjišťoval o nich, co nejvíce, co mohl. Samozřejmě se musí počítat s tím, že místy to nemusí odpovídat skutečnosti. Přece jen je to příběh na základě skutečnosti.

Každá válka je jen smrt a utrpení.

Démoni apokalypsy jsou vyprávěny ich formou, a to konkrétně Johnem Coppym. Dostane se tedy i na jeho myšlenky, které se v knize objeví jen místy. Hlavně je zde vidět Coppyho vojenská kariéra, kdy se postupně začíná dostávat na vyšší místa. Ovšem jeho psychický vývoj se projeví až k samotnému konci.

Musím poznamenat, že kapitoly jsou zde poměrně dlouhé a vždy jsem si počítala stránky dopředu, kdy dorazím k další kapitole. Pokaždé jsem tak měla pocit, že jsem se v knize hnula. Ale teda často mi přišlo, že jsem na stejném místě a vůbec jsem se s ničím nehnula.

Abych pravdu řekla, tak mě kniha moc neoslnila. A určitě si dám dost velkou pauzu od historických knížek. Knihu bych doporučila těm, kteří rádi čtou o třicetileté válce a hlavně si libují ve vojenských obleženích. Jinak je dosti možné, že vás knížka nebude bavit.

★★★☆☆

8 komentářů:

  1. Já jsem naopak přesně typ, který historické romány miluje. :) A tenhle na mě působí opravdu dobře. Téma třicetileté války nezní vůbec špatě. :) Děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by opravdu mohlo být přesně to pravé pro tebe. :) Tak snad se ti pak kniha bude líbit. :)

      Vymazat
  2. Obálka vypadá hezky, ale obsah mě moc nezaujal. Škoda, určitě by se mi knížka hodila do knihovny. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Též se mi obálka velmi líbí. :) Holt někdy to není to pravé ořechové. :D

      Vymazat
  3. Zaujal ma názov a myslela som, že to bude nejaké temné fantasy 😂 Toto je trošku iné, než som čakala, ale na druhej strane to nemusí byť nevyhnutne zle, že je niečo mimo naše očakávania :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě, vůbec mě nenapadlo, že to zní na nějakou temnou fantasy. :D Ale máš pravdu, ten název na to dost vypadá. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.