Serotonin



Originální název: Sérotonine
Autor: Michel Houellebecq
Rok vydání celosvětově: 2019
Nakladatelství: Odeon
Žánr: Román
Počet stran: 352 stran
Obsah:
Nový román  je životním bilancováním šestačtyřicátníka, který vzpomíná na své bývalé lásky. Nepřekvapí, že tu jsou naturalistické popisy sexuálních aktů, ale zároveň i lyrické, melancholické úvahy nad vztahy obecně, nad pojmem láska, přitažlivost apod. Ve druhé půlce románu vypravěč zjišťuje, že nemůže žít bez Camille, jedné z milenek, a výčitky i sebelítost ho pohání k něčemu, co vypadá jako stalking. (zkráceno)

~~~

Tato kniha mně zaujala díky recenzi od Nataši a chtěla jsem si jednou tuto knihu přečíst. Překvapivě jsem se k ní dostala brzy, než jsem čekala, a mohla jsem se pustit do čtení. Převážně jsem si tuto knihu nechala na cesty vlakem a různých dlouhých čekacích chvil, takže jsem ji brzy přečetla.

Co se mi na knize nejvíce líbilo, byly opravdu krátké kapitoly. Takže jsem snadno mohla dočíst kapitolu. Příběh stejně tak i rychle ubíhal a bylo zajímavé jej číst. Jen sem tam se vyskytly scény, které to trochu přibrzdily a sem tam mě i moc nebavily. Ale těch se vyskytovalo jen minimum a naštěstí nebyly nijak dlouhé.

Pokud očekáváte, že se zde objeví hodně popisů sexuálních aktů, tak s tím nepočítejte. Rozhodně jsou naturalisticky popsané a některé i kontroverzní. Nejvíce mě snad šokovala Yuzu. Opravdu jsem nic takového nečekala a hlavně tím i ty popisy začaly. Možná ty další mi už tak kontroverzní nepřišly, ale i tak mě dokázaly šokovat.

V jejím pohledu se zračila dobrota a štěstí – na první pohled jsem viděl, že v životě udělala jen šťastné zkušenosti – se zvířaty, muži, ba i šéfy.

Nemohu říci, že bych si nějakou postavu dokázala oblíbit. Převážně se v knize vyskytoval hlavní hrdina, a to Florent. K tomu jsem si nevybudovala nějaký extra vztah. Jen jsem jej prostě přijala a dá se říci, že jsem ho měla i docela ráda. Přece jen mi při čtení nešel ani jednou na nervy.

V jednu chvíli se mi povedlo pomotat, kdo je Kate a Camille. Nějak se mi je povedlo sloučit je dohromady a pak jsem tápala. Takže doufám, že nebudete mít podobný problém jako já a mnohem lépe si je zapamatujete. Když to vezmu, v paměti mi nejvíce upnula Camille s Yuzu. Hlavně u jedné scény jsem byla hodně zvědavá, zda to Florent zvládne či ne.

Musím přiznat, že popisy okolí, ačkoli příběhu nevládly, byly vskutku povedené a naprosto jsem si dokázala představit okolí. Hlavně popisy venkova byly opravdu krásné a přišlo mi, jako kdybych tam byla s Florentem. Za to má u mě Serotonin velké plus.


Z obálek se mi nejvíce líbí tato portugalská, i když ostatní vypadaly též dobře. Ale tato mě prostě dokázala zaujmout na první pohled, a proto ji sem přidávám.

★★★★☆

10 komentářů:

  1. Jak tak koukám, další knihomol. Teď vím, kam chodit pro inspiraci a vybírat počteníčko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, doufám, že zde bude velký výběr. :)

      Vymazat
  2. Zní to zajímavě, nadhodím doma v diskuzi, zda si knihu nepřidat na seznam četby. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to dobrá četba. :) Pokud padne na seznam četby, tak přeji, aby se kniha líbila. :)

      Vymazat
  3. Áno, áno, áno!!! Ja Houellebecqovu tvorbu skrátka zbožňujem. Aj keď je to kontroverzný autor, ale všetko čo som od neho zatiaľ čítala bolo super :) Som veľmi šťastná, že sa ti to páčilo :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě, uvažovala jsem, že bych si od něj mohla přečíst pár dalších knih. :) Tak snad brzy. :)

      Vymazat
  4. Nechápu, jak někdo dokáže takhle rychle číst a psát recenze. Já než se prolouskám jednou knížkou, tak mi to trvá někdy až moc dlouho. Ale to bude asi tím, že mám více koníčků. Portugalská obálka se mi také líbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude určitě tím. :) Já mám na to čas většinou do odpoledne, než přijede přítel, kdy se pak většinou mrkneme na nějaký ten seriál. :D

      Vymazat
  5. Autorovy knihy mě také už dlouho lákají. Právě jeho kontroverze mě zaujala. :) Navíc tahle kniha má skvělou obálku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jej zkus a uvidíš, zda za to budou stát či ne. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.