Čtenářská výzva 2020 2/2

Zdravím čtenáři,
přidávám druhou část čtenářské výzvy, kterou mám plně kompletní. Převážně se jednalo o knihy, které bych si chtěla tak či tak přečíst, takže za mě jsem dost spokojená. Alespoň jsem si takto splnila své čtecí resty. Vlastně jsem za ni i docela vděčná, protože se tak dostanu ke knihám, které bych si chtěla přečíst, ale za mnohem delší dobu.

11. kniha autora, který získal cenu E. A. Poa
Řbitov zvířátek - Stephen King 4*
Tento výběr pro mě byl velice jednoduchý. Jakmile jsem zjistila, že sem patří Stephen King, tak jsem si vybrala knihu, kterou jsem si od něj už delší dobu chtěla přečíst.









12. kniha, která je na Databázi knih v době čtení méně než 20x v Přečtených
Příběh Christophera - Radek Hraba 3*
Zprvu jsem přemýšlela, co sem dám, ale když mi přišla nabídka na spolupráci od tohoto autora, kterou jsem i přijala, tak mi bylo jasné, co sem dám. A mé přemýšlení bylo tak vyřešeno.







13. kniha od dánského autora 
Dívka jménem Sus - Jonas T. Bengtsson 4*
Tady jsem se nechala inspirovat žebříčkem, a když jsem tam nalezla Dívku jménem Sus, tak jsem po ní šáhla. Přece jen byla to Odeonka a zrovna v té době jsem na něco od Odeonu měla chuť.







14. kniha básní
Květy zla - Charles Baudelaire 3*
Jsem člověk, který nemá rád básně a snaží se jim vyhýbat. A když jsem si vzpomněla, že jsem ve škole kdysi četli úryvky z Květ zla, tak jsem nakonec po knize šáhla. Nebyla špatná, ale měl-li být tam někde v básních význam, tak jsem jej nenašla.







15. kniha, jejíž obálka se vám nelíbí
Xenocida - Orson Scott Card 4*
Říkala jsem si, že toto téma mi dá dost zabrat, dokud jsem nenarazila při čtení Endera na Xenocidu, kdy mi bylo hned jasné, že tato obálka se sem perfektně hodí. Vůbec se mi nelíbí a zatím jsem nenašla žádnou další obálku, která by se mi nelíbila.







16. kniha, která má v názvu slovo "aneb"
Deníček moderního páru aneb ženy jsou z Venuše a muži jsou debil - Dominik Landsman, Zuzana Hubeňáková 4*
Zde jsem si trošku vypomohla s žebříčkem. Nakonec mi do oka padl deníček, který jsem chtěla zkusit už delší dobu, tak můj výběr byl hned jasný. A ještě k tomu mám jeden ze svých restů splněný.







17. kniha, ve které se odehrává svatba nebo pohřeb
Tanec s draky - George R. R. Martin 5*
Nemyslela jsem si, že další díl Písně ledu a ohně využiji pro další čtenářskou výzvu a hle, je tu zas. Nebudu říkat, co se tu odehrálo, protože spoilery. Ale řeknu jen, že se sem perfektně hodí.







18. kniha, jejíž název je na obálce červenou barvou
Rituál - Marina a Sergej Djačenko 4*
K tomu ani nemám co říci. Zprvu jsem si myslela, že mi dá zabrat, ale jakmile jsem zjistila, že byl vydán Rituál, jejž jsem si nejdříve oblíbila skrz filmovou adaptaci Dračího prince,  tak jsem si vybrala tuto knihu. A hlavně díky Tohru, díky které bych se k této knize jentak nedostala.






19. kniha poprvé vydaná v roce 2020 (nová kniha)
To bylo tvé jméno 3 - Makoto Shinkai 5*
Jednalo se o další téma, které pro mě bylo naprosto jasné. Měla jsem rozečtenou sérii a čekala na její vydání třetího dílu, tak jsem to hned mrskla sem. 








20. kniha, která nesplňuje ani jedno z předešlých témat letošní výzvy 
Iko - Marissa Meyer 4*
Co jsem tak přemýšlela, tak mi Iko nesedí vůbec na žádnou z předešlých témat. A teda, tahle část mi dala trochu zabrat, protože převážná část knih mi vždy na něco z toho seděla.

12 komentářů:

  1. Zajímavý článek, popravdě mně nikdy nenapadlo hledat knihy podle těchto kritérií. Řbitov zvířátek jsem také četla a od té doby se kočkám vyhýbám ještě víc, než předtím :D A Deníčky od Landsmana jsou super, kupuji je rodičům jako dárky, často se v tom poznáme i my :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě k tomu nutí jen databáze knih, ale zase se dostanu k těm, které jsem si chtěla přečíst. :D

      Vymazat
  2. Přemýšlela jsem, jestli mám Řbitov zvířátek taky tam dát, nakoenc jsem zvolila Agathu Christie :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji tam měla taky přichystanou. :D Ale nakonec jsem ji dala k autorovi, od kterého jsem nic nečetla. :D

      Vymazat
  3. No tedy, jsi rychlík. :) Mě se letos knihy které čtu, do výzvy nějak nehodí. Takže jsem zhruba v polovině. Doufám, že to do konce roku stihnu, protože mám vybráno hned několik skvělých knih, které se mi budou hodit a už dlouho si je chci přečíst. :) V tom je tahle výzva skvělá. Člověk se dostane ke knihám, které by jinak odsunul...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ti držím palce a věřím, že to do konce roku stihneš. :)

      Vymazat
  4. Nad knihou básní budem vo výzve musieť asi dobre porozmýšľať, lebo netuším po čom siahnem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zprvu přemýšlela nad moderními básněmi, ale pak jsem to radši zamítla, jelikož je moc nemusím. :D

      Vymazat
  5. Deníček moderního páru. To je přesně můj styl. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je dost povedený a člověk se u něj pobaví. :D

      Vymazat
  6. Dobrý výběr, většinu knih jsem také četla, ale do ČV jsem zařadila jiné. To bylo tvé jméno jsem ti právě půjčila v knihovně a nemůžu se dočkat, až začnu číst. Je to dobrý příběh?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo tvé jméno je opravdu krásný příběh. Hodně se mi líbil a snad nejvíce poslední díl. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.