Nevítaný host

Originální název: An Unwanted Guest
Autor: Shari Lapena
Rok vydání celosvětově: 2018
Nakladatelství: Kalibr
Žánr: Detektivní, Thriller
Počet stran: 256 stran
Obsah:
Do odlehlého venkovského hotelu přijíždí na zimní víkend několik hostů: Gwen a její kamarádka Riley, páry Ian a Lauren, Matthew a Dana, Beverly a Henry, proslulý obhájce David a staropanenská spisovatelka Candice. Poté, co dorazí, udeří sněhová bouře, která odstřihne hotel od elektřiny i veškerého kontaktu s vnějším světem. A hned první noc dojde k tragické nehodě: Dana spadne ze schodů a zabije se. Byl to ale nezaviněný pád? Atmosféra houstne, baterie mobilů se pomalu vybíjejí a nedůvěra mezi hosty přechází v paranoiu – další smrt na sebe totiž nenechá dlouho čekat, a tentokrát už je to nepochybně vražda...

~~~

V rámci spolupráce s Megaknihami, jsem si mohla vybrat knihu k přečtení. Vybrala jsem si Nevítaného hosta od Shari Lapeny. Přece jen s autorkou již mám zkušenosti a věděla jsem, do čeho jdu. Ihned jsem se pustila do knihy a dlouho netrvalo a byla přečtená.

Příběh se odehrává během tří dnů, začíná tak v pátek odpoledne a končí v neděli večer. U každé kapitoly tak máte, v jaký den se odehrává a v kolik hodin. Může se stát, že v jedné kapitole bude hned několik různých hodin. 

Jak je pro Shari Lapenu obvyklé, kniha obsahuje krátké kapitoly, takže čtení jde samo od sebe. Zprvu jsem si však myslela, že kapitola bude začínat jiným časovým údajem, ale nakonec jsem byla překvapená, že někdy pokračovalo v rozhovoru, který započal v předešlé. Ale to ničemu nevadilo.

 Co musím pozdvihnout je atmosféra. Zprvu byla dost příjemná a klidná, ale jak se začaly dít vraždy a všichni zkoumali, kdo to byl. Tak to postupně houstlo. Navíc chybějící elektřina a postupně i světlo tomu dalo ještě víc zabrat. Bylo vidět, jak to pro ně bylo velice těžké, hlavně v tu poslední noc. Úplně jsem to cítila s nimi.

Nikdo nemluví o přízraku, který nad nimi visí.

Na veškeré dění se pohlíží z různých pohledů postav. Díky tomu jsem dokázala pochopit jejich chování a přečíst si tak jejich myšlenky. Dokonce jsem si jich hned několik oblíbila. A to zejména Matthewa s Danou a Davida.

Obvykle u detektivek se snažím uhodnout vraha. Tady jsem to po začátku vzdala, protože jsem naprosto netušila, kdo by to mohl být, a případné indicie jsem nepochytila. Ale za to jsem uhodla, kdo bude zavražděn. A teda překvapilo mě, že zrovna tohle jsem uhodla.

Přijde mi, že Shari Lapena umí vždy svým koncem překvapit. Byla jsem překvapená u Někdo cizí v domě a stejně tak jsem byla překvapená zde. Vůbec jsem nečekala, že by to mohla být dotyčná osoba. Vůbec mi to k té osobě nepřišlo. Ale ta druhá věc, co se tam odehrála, mně tolik nepřekvapila, nějak mi to už k tomu sedělo. 

Knihu vřele doporučuji každému, věřím, že se vám bude líbit. Pokud si ji chcete pořídit, tak ji naleznete na stránkách Megaknih, kterým ještě jednou moc děkuji za možnost této spolupráce. 


Ohledně obálek mi výběr netrval. Často se objevovala ta obálka, která je i u nás. Takže se tam objevilo jen pár jiných obálek a nakonec to vyhrála tato polská obálka.

★★★★☆

16 komentářů:

  1. Zajímavá kniha, vůbec jsem neměla ponětí, že existuje. Ale čtení budu muset odložit a začít číst už něco pozitivního, protože mám pocit, že pořád čtu nějaký thriller, vraždy apod. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ji znám jen díky Manželům odvedle, kdy jsem si autorku dost oblíbila. :)

      Vymazat
  2. Děj knížky mi připomíná jeden thriller, který jsem nedávno viděla v TV. Po knížce se mrknu v knihovně, ačkoliv myslím, že ji tam mít nebudou. Přeji hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? To by mě zajímalo, jak se jmenoval. :) I tobě přeji hezkou neděli. :)

      Vymazat
  3. Od autorky jsem zatím nic nečetla, ale její knihy mě lákají. :) Moc pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle knížku mám ve čtečce a teď se na ní těším zase o něco víc :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt dobrá a snad se k ní brzy dostaneš. :)

      Vymazat
  5. Je super, ak vie autor alebo autorka svojím vyvrcholením príbehu prekvapiť, ja osobne to tiež vždy považujem za plus :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já též. :) Hlavně u Shari Lapeny jsem pokaždé překvapená. :D

      Vymazat
  6. Autorčiny knihy jsou fajn, mají své kouzlo. Ani se nedivím, že jsou tak populární. Parádní recenze :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To souhlasím, mají něco do sebe. :) Už se od ní chystám na další knihu. :D

      Vymazat
  7. Mám knihu na seznamu, určitě si ji chci přečíst. Polská obálka vypadá dobře, ale ta česká se mi také moc líbí :-)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.