Rododendron: Za horizontem osudu


Autor: Pavla Pavlíčková Kovaříková
Nakladatelství: Pointa
Žánr: Biografie, Román
Počet stran: 128 stran
Obsah:
Skutečný příběh matky, které lidská zášť a zloba podpořené totalitním režimem v Československu vyrvaly z náručí dvouletou dceru. Nebýt nevinné fotografie s rododendronem, nikdy by se znovu nesetkaly a vy byste tuto knihu nečetli. Projděte se spolu s nimi po molu života. A vydejte se na cestu k odhalení osudových okamžiků stojících za jejich utrpením, která trvala dlouhých 48 let.
Kniha psaná rukou sestry znovunalezené Drahušky připomíná, že i zdánlivě objevená štěstěna je vrtkavá. Příběh v knižní podobě je totiž jejím posledním přáním, které vyslovila, než ve své loďce odplula za pomyslný horizont osudu…

~~~

Děkuji moc autorce Pavle Pavlíčkové Kovaříkové, že mi nabídla, zda si nechci přečíst její knihu ohledně její rodinné historii, konkrétně o její mamince Vlaďce. Rododendron mě velmi zaujal svou anotací, že se jedná o skutečný příběh, a teda, dost jsem koukala a místy musela odložit knihu, abych to pořádně vstřebala.

Kniha obsahuje poměrně krátké kapitoly, díky nimž mi přišlo, že příběh rychle utíká. Hodně se mi líbilo, že každá kapitola obsahovala rok, ve kterém se to odehrává. To se mi na tom líbilo, hlavně, jak to bylo vyprávěno od samotného začátku až do současnosti. Navíc ve knize naleznete ilustrace, které se týkají příběhu.
 
Zprvu jsem měla drobný problém se zorientovat v příběhu, ale to se hned změnilo. Když to tak vezmu hrdiny a hrdinky jsem si velmi oblíbila. Výjimkou však byla Helena spolu se Zlatou. Ty mi od začátku pily krev. A věřím, že opravdu nejsem jediná, kdo si je neoblíbil. 
Kolik bolesti se skrývá za tím milým úsměvem?
Hodně se mi líbilo, že jsem se o jednotlivých osobách dost dozvěděla, a dokázala jsem si tak o nich utvořit obrázek. Vlastně díky tomu mi přišlo, že jsou mi velice blízké, a tak jsem všechno s nimi prožívala. A doufala jsem jen v to nejlepší.
 
Abych pravdu řekla, tak mě Rododendron velmi pohltil a četl se mi moc dobře. Hlavně jsem u něj pocítila tolik emocí, že si teď po přečtení přijdu emočně vyčerpaná. Přece jen jsem se místy cítila smutná, v šoku, kdy jsem si říkala, že to snad ani není možné, co se to stalo. Ale také jsem se cítila šťastně. Nejvíce mě však dostal konec, ze kterého jsem byla docela smutná.

Věřím, že Rododendron: Za horizontem osudu se bude líbit každému, kdo má rád příběhy podle skutečnosti, a ty příběhy, které vás chytí za srdce. Pokud jsem vás na knihu nalákala, můžete si ji pořídit na stránkách Pointa, kde si rovnou můžete přečíst i ukázku.

★★★★★

10 komentářů:

  1. knihu neznám, ale dle anotace mě nalákala :) musí být těžké o tom číst a ještě mnohem horší to zažít

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to těžké, ale na druhou stranu to bylo i hezké. :)

      Vymazat
  2. tak toto můj šálek kávy není ale díky za seznámení ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha mě zaujala, jak říkáš, skutečným příběhem. Takové příběhy mám ráda a hned se to přidám na seznam knih :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, doufám, že se ti bude pak líbit. :)

      Vymazat
  4. Krásné napsané. :) Nevím, jestli by byla kniha pro mě, ale rozhodně působí zajímavě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla hodně zajímavá a dokonce i napínavá. Vlastně člověk fandil, ať to dopadne dobře. :)

      Vymazat
  5. Recenze mě hodně zaujala, díky za tip, určitě si ji přečtu :)
    Leník

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.