Dívka, která si říkala Tuesday



Originální název: Tuesday Falling
Autor: Stephen Williams
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: Domino
Žánr: Dobrodružné, Román, Thriller
Počet stran: 400 stran
Obsah
Hluboko pod ulicemi Londýna žije Tuesday. Labyrint opuštěných tunelů se stal jejím domovem i útočištěm. Sem se uchýlila, aby se schovala před lidmi, kteří jí krutě ublížili. Odtud se jim mstí. Ukradli jí celý život. A ona jim teď vezme ten jejich. Nemá už totiž co ztratit.
Když se objeví spojení mezi Tuesday a brutálními útoky na členy londýnského gangu, přistane případ na stole detektiva Losse: vyhořelého policajta, kterého pronásleduje stín nikdy nevyřešené vraždy jeho dcery.
Před třemi lety mu zemřela v náručí. Přišel pozdě a nikdy si to nepřestal vyčítat. Co je to za policajta, když neumí najít ani vraha vlastní dcery? Teď ale Loss poprvé znovu cítí naději: možná je právě případ Tuesday klíčem ke zjištění, proč musela jeho dcera zemřít.

~~~

Tuto knihu znám delší dobu, ale dosud mě nic nelákalo k tomu, abych si ji přečetla. Nakonec mě ale k tomu dostala čtenářská výzva a já se do ní pustila. Zprvu však musím podotknout, že i když je kniha označována za thriller, vůbec mi tak nepřišla. Necítila jsem žádné mrazení a ani to napětí. Spíše mi to přišlo za jakousi detektivku.

Kniha je uspořádána do velkého množství kapitol. To je hlavně díky tomu, že některé kapitoly jsou poměrně krátké. A věřím, že to mi umocňovalo pocit, že ji rychle čtu. A jakožto musím uznat, že se mi četla docela dobře. Příběh se pěkně rozvíjel a mě docela zajímalo, jak to s ní dopadne a hlavně odkud se vzala.

Často kapitoly máte z různých úhlů pohledu, z pohledu detektiva, detektivovy kolegyně, Tuesday, Lily-Rose, hlavního mafiána a vraha. Takže se někdy na jednu situaci díváte rovnou z několika pohledů. Ovšem nemusíte mít obavy, že by na jednu situaci pohlíželo hned několik osob. Co si tak vybavuji, šlo převážně jen o dva pohledy. Jinak některé situace byly pouze z jednoho pohledu.

Přestaň přemýšlet. Žij přítomností. Ber budoucnost jako hru, kterou už jsi viděla.

Když to tak vezmu, tak mi postava Tuesday nepřišla reálná. Trošičku mi přišla na Mary Sue, která nedělá žádné chyby, a která umí všechno dobře. Pokaždé, když se něco událo, co s ní souviselo, Tuesday vysvětlila. Na to, že je neporazitelná v některých záležitostech, tak tomu jsem opravdu nemohla věřit.

Celkově jsem si žádnou z postav nedokázala oblíbit, ani si k nim najít nějaký vztah. Detektiv Loss mi přišel, že se z posledních sil sotva drží a jeho kolegyně tam nebyla pro změnu tolikrát, abych si k ní dokázala najít cestu.

Shrnu-li to, tak věřím, že na knihu brzy zapomenu. Příběh o Tuesday mě nezasáhl a ani nedokázal polapit. Jen musím uznat, že styl byl dost čtivý. Ani nemohu říci, komu bych ji doporučila. Přece jen na začátek thrillerů znám lepší knihy, které dokážou naprosto pohltit.


Výběr obálky byl docela jednoduchý, našla jsem pouze dvě zahraniční. Přidávám sem anglickou obálku, která se mi nejvíce líbila. A popravdě, líbí se mi víc jak ta naše.

★★★☆☆

13 komentářů:

  1. mám raději kratší kapitoly, tohle by se mi na knize líbilo :) a ta zahraniční obálka se mi také líbí více než naše :)

    na knihu jsem kdysi narazila, ale nezaujala mě a dle tvého názoru soudím, že mohu být ráda, že jsem knihu nečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako měla něco do sebe, ale zároveň se jedná o příběh, na který snadno zapomeneš. :D

      Vymazat
  2. O knize jsem už také slyšela, ale nikdy mě nic nelákalo k tomu, abych si ji přečetla... Jinak pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedivím se ti, také mě moc nelákala, ale na jednu výzvu se skvěle hodila. :D

      Vymazat
  3. Škoda, anotácia znela skvelo, ale ja už mám tiež nejaké trilery načítané, takže tento by ma asi veľmi neoslnil...ale námet je výborný! Avšak tá obálka sa mi nepáči, aj keď vystihuje práve Tuesday, no tá anglická je vážne krajšia aj lepšia :D
    Krásna recenzia!♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, že by tě neoslnila. Na to je potřeba být nepolíbená thrillery. :D Mně na ní vadí, že je taková rozmazaná. :D

      Vymazat
  4. Na tuhle knihu jsem jednu dobu hodně koukala, ale nakonec jsem se rozhodla, že ji asi přeskočím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že jsi udělala dobře. Popravdě, já už zapomněla, o čem byl příběh.

      Vymazat
  5. Kniha znám, ale nikdy jsem ji nečetla. Popravdě mě ani neláká :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, vlastně ani o nic nepřicházíš. :)

      Vymazat
  6. Pamätám sa, že som knihu mala dlho vo wishliste, ale nakoniec som to odtiaľ dala preč. A ako vidím dobre som spravila, lebo ako čítam, tak by som sa riadne popálila :(

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.