Děti ducha



Originální název: Children of the Mind
Autor:  Orson Scott Card
Rok vydání celosvětově: 1996
Nakladatelství: Laser-books
Série: Ender, 4. díl
Žánr: Román, Sci-fi
Počet stran: 306 stran
Obsah:
Nyní je jeho adoptovaný svět, Lusitanie, v ohrožení téže ničivé zbraně, kterou on sám použil před třemi tisíci lety. Lusitanie je domovem tří inteligentních druhů: pequeninů, původních obyvatel Lusitanie, velké kolie lidí a Enderem znovuoživené Královny úlu. Ale z důvodu existence smrtelně nebezpečného viru se Hvězdný kongres rohodl, i přes tento fakt, Lusitanii zničit. Enderova stará přítelkyně, počítačová inteligence Jane, se nechá Hvězdným kongresem odhalit, když se pokouší zastavit Lusitanskou flotilu. A nyní události spějí k rozuzlení. Bude provedena další xenocida? Nebo se povede vše vyřešit smírnou cestou? Jak dopadne příběh tisíciletého života Endera Wiggina?

~~~

Chvíli mi trvalo, než jsem se vrhla na pokračování Lusitánské trilogie. Pustila jsem se do ní hlavně kvůli tomu, že na jiný žánry jsem neměla chuť a nic mě nelákalo. Nakonec jsem šáhla po Dětech ducha, které mě dokázaly naprosto pohltit do knihy, i když ze začátku mi daly docela zabrat.

Zprvu jsem hned byla puštěna do velkého množství filozofování na téma coby kdyby. Nedivím se, proč zrovna toto téma bylo zvoleno. Přece jen hlavní hrdinové objevovali nové možnosti, které nikdy předtím nebyly nalezeny ani promýšleny. Vlastně je dost důležité si pamatovat filozofii z předchozího dílu, tato na ni totiž plynule navazuje. Abych pravdu řekla, s tou filozofií jsem neměla problémy a dokonce jsem jí rozuměla.

Asi tak v polovině příběhu se filozofie začne pomalu vytrácet a místo ní na scénu přijde akce. Přece jen, jde to od desíti k pěti a celou dobu jsem si přála, aby to skončilo dobře. V několika chvílích jsem si oddechla, v jiných jsem pro změnu začala nadávat a nad myšlenkami jedné osoby jsem jen a pouze kroutila hlavou.
Tito přátelé jí to dali, a proto jim neřekne, jak to bolí, vtěsnat se zpátky do tohoto nicotného života.
Tentokrát Ender není hlavní postavou, jak bylo v předchozích knihách. Jak název může vypovídat, kniha se bude soustředit na jeho "děti". To mi nijak nevadilo a vlastně jsem si to čtení dost užila. Každého z nich jsem měla ráda a bavilo mě o nich číst. Když tak přemýšlím, tak se zde nevyskytla žádná postava, kterou bych neměla ráda.

Tímto dílem celá Enderovská série končí. Pak se vyskytují dvě povídkové knihy a ještě jedna kniha, která se vrací v čase před druhou knihu. Takže jestli chcete tímto ukončit sérii, tak můžete, ale přijde mi škoda, že byste byli ochuzeni o další příběhy z tohoto světa.



Vybrat zahraniční obálku mi dalo velmi zabrat. Tím hlavním důvodem bylo, že velká část obálek se mi nelíbila. Nakonec jsem ale nalezla tuto ruskou obálku, která mi z nich přišla nejlepší.

★★★★☆


5 komentářů:

  1. Knihu/sérii neznám, ale budu ji muset doporučit tátovi, tohle zní jako něco pro něj :) Super recenze, jako vždy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc pěkná série. :) Na to, že jsem nemusela scifi, tak díky této sérii jsem si to oblíbila. :)

      Vymazat
  2. ta ruská obálka je pěkná :) ani naše není špatná :)

    je dobře, že se kniha líbila :) snad i ty dvě poslední budou pěkné zpestření :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každá obálka má něco do sebe. :) Děkuji. :)

      Vymazat
  3. Řekla bych, že ruská obálka je lepší, než ta naše. :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.