Podivná knihovna



Originální název:
不思議な 図書館
Autor: Haruki Murakami
Rok vydání celosvětově: 2005
Nakladatelství: Odeon
Žánr: Povídka
Počet stran: 64 stran
Obsah:
Chodíte si půjčovat knihy do knihovny?
Mladík si jako obvykle odskočí navečer do místní knihovny: vrátit dvě knížky a nějaké jiné si půjčit. Ten den se však už nevrátí domů. Běžná knihovna se náhle změní v záhadné bludiště s nekonečnými chodbami, zamčenými dveřmi a celou, v níž se chlapec nakonec ocitá. Občasnou společnost mu dělají dědek, ovčí muž a záhadná krásná dívka, která nemluví. Tahle noční můra se sice nakonec prosvětlí denním světlem, ale mladík zjišťuje, že nic už není jako dřív. Haruki Murakami jako mistr záhadných, surreálných témat. Barevné ilustrace Kat Menschik.

~~~

Už je to nějaká chvíle, co jsem naposledy četla Murakamiho. Jelikož jsem dostala chuť na něco snového a zároveň něco na splnění již starší čtenářské výzvy na Databázi knih, tak jsem šáhla po Podivné knihovně. A byla jsem s ní velmi spokojená.

Podivná knihovna stejně jako ostatní knihy od Murakamiho nabízí jakýsi snový svět, jež má v sobě skryté významy. Když to tak vezmu, tak zrovna tato kniha je však z nich nejméně snová. A pro začínajícího čtenáře, či toho, kdo chce zkusit tohoto autora, se skvěle hodí. 

Příběh je zde přímo načrtnut a víte tak, co se děje Trošku mě mrzelo, že se zde nevyskytovaly příliš myšlenky hlavního hrdiny, ale i tak se mi to líbilo. Na to, že je to poměrně útlá knížečka, vyskytne se zde větší množství osob. Avšak velmi blíže s nimi autor neseznamuje, nýbrž předkládá důležité informace, které jsou potřebné pro příběh.
Takže i kdybych nakrásně neexistovala ve světě ovčího mužíka, neznamená to ještě, že neexistuji vůbec.
Součástí Podivné knihovny jsou krásné ilustrace. Ty se mi vždy na těchto povídkách velmi líbí. Zobrazují tak postavy, které se v knize vyskytují. Navíc, dokáží umně dokreslit scénu, jelikož se objeví vždy při té scéně.

Věřím, že tato povídka je perfektně vhodná pro ty, kteří chtějí objevit Murakamiho či japonskou literaturu. A pokud chcete jen tajemno týkající se s knihovnou, tak ji určitě zkuste.

 
Výběr obálek byl složitý, jelikož převážná většina se mi moc nelíbila. Nakonec mě ale zaujala tato čínská obálka. 

★★★★★


8 komentářů:

  1. tohle byla má první kniha od autora a já se zamilovala :) nejdřív byla jen půjčena, ale už je i v knihovně :D do výzvy si asi přečtu jeho poslední knihu anebo na mne čeká v knihovně Norské dřevo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také si ho vezmu do výzvy a přemýšlím též na Norským dřevem. :)

      Vymazat
  2. Já už se na autora chystám mnoho let... a zatím pořád nebyla příežitost. Zrovna téma související s knihovnou ale může být zajímavé. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to držím palce. Murakamiho rozhodně doporučuji zkusit jako autora japonské literatury. :)

      Vymazat
  3. Anotace zaujala, mám toho teď ke čtení hodně, ale přidávám si knížku na seznam, kdyby náhodou někdy :) zní to fakt zajímavě, navíc dobrý tím, že je to kratší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hodně dobré, navíc můžeš rovnou zkusit japonskou literaturu, pokud jsi ji ještě nikdy nečetla. :)

      Vymazat
  4. Dle anotace to vypadá na zajímavou knihu a je fajn, že je i pro někoho, kdo nic podobného nikdy nečetl :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je velmi specifická svým způsobem. Ono celkově Murakami je dost zvláštní autor.:)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.