Anna - Krok za krokem do nového života



Originální název: Schritt für Schritt ins neue Leben
Autor: Justus Pfaue
Rok vydání celosvětově: 1997
Nakladatelství: CooBoo
Série: Baletka Anna, 1. díl
Žánr: Romantické, Young Adult
Počet stran: 264 stran
Obsah:
Anna se touží stát primabalerínou. Ale po těžké autonehodě ochrne a šance na velkou taneční kariéru jsou ty tam. Vypadá to, že už nemá proč žít, bez baletu nevidí v uzdravení žádný smysl. Pak se však dostane do sanatoria, pozná Rainera, prima kluka na vozíku, který jí vlije novou energii do žil. Krok za krokem se Anna vrací do života a na pódium, kde se jí díky talentu otevírají netušené obzory. Brzo se však bude muset rozhodnout. Balet, nebo láska? Co je důležitější?

~~~ 

Jelikož jsem dostala chuť na nějaké citově hezké a zároveň i drsnější contemporary, jsem nakonec šáhla po Anně. Jedná se o poměrně starší knihu, která u nás vyšla v roce 2013 a opravdu za to stojí. Věřím, že kdyby kniha vyšla teď, tak by patřila k těm populárnějším.

Nečekala jsem, že hned na začátku se autor tak rychle pustí do čtenáře s jednou situací. Původně jsem si myslela, že to chvíli bude trvat, než to nastane, a ono to bylo hned na začátku knihy. To mě velice dostalo a byla jsem v šoku. Zároveň jsem byla naštvaná na dotyčnou osobu, která to provedla.

Upřímně děj knihy byl poměrně rychlý, na to, že to má přes dvě stě stran, tak se v Anně toho odehrálo tolik. Původně jsem si myslela, že se kniha bude zaměřovat převážně na terapii a myšlenkové pochody hlavní hrdinky, a že až ke konci se dostane zpět k pódiu. Na jednu stranu mě to bavilo, bylo to rychlejší, ale na druhou stranu mě mrzelo, že se více nesoustředilo na její pocity. Díky tomu jsem měla pocit, že se to odfláklo.
Dívka se nestává tanečnicí, dívka je tanečnicí!"
Když nad tím tak přemýšlím, tak mi dost v knize chyběl popis prostředí. Dalo by se tam toho tolik využít, tolik toho popsat, ale tento potenciál nebyl využit. Za to mi přišlo, že kapitoly jsou poměrně krátké, ale bylo těžší knihu odložit. Důvodem pro to byl právě ten akčnější děj a bylo tak těžší najít moment, kdy se toho tolik nedělo.

Celkově kniha za to přečtení opravdu stála. Hlavně věřím, že bude bavit ty čtenáře, kteří mají rádi balet, či dříve četli dětské knihy týkající se baletu. Já si díky tomu vzpomněla na sérii Baletní střevíčky, které jsem měla ráda.

Co jsem koukala na zahraniční obálky, tak převládají ty, kterou máme i u nás. Jakožto, najdou se i další obálky a z nich jsem vybrala tuto německou obálku.

2 komentáře:

  1. Četla jsem jako dítě Baletka Anna - Anniny další osudy, pamatuji si, že se mi děsně moc líbila :-D

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.