Kdo chytá v síti


Autor: Vít Klusák, Marika Pecháčková
Rok vydání celosvětově: 2020
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Literatura faktu, Populárně naučné
Počet stran: 240 stran
Obsah:
Internet je jediné místo, které neodděluje svět dětí a dospělých. Režiséři Vít Klusák a Barbora Chalupová založili na internetové seznamce fiktivní profily tří dvanáctiletých dívek jako výchozí bod výbušného dokumentu o internetových predátorech V síti. Do pěti hodin se jim ozvalo přes osmdesát mužů. V navazujícím souboru rozhovorů najdete hlubší rozbor postav z filmu, který vyvolal obrovský rozruch ještě před vlastním odvysíláním.

~~~

Na tuto knihu jsem se chystala od chvíle, co jsem věděla, že vyjde. Film jsem viděla hned v kině, jeho upoutávky mě velice zaujaly a pak následně i kniha, která měla blíže diváky seznámit s danou problematikou. A proto jsem nakonec šáhla po této knize.
 
I přesto, že jsem knihu četla po dlouhé době, co jsem viděla film, i tak jsem si dokázala vzpomenout na všechno, co se odehrávalo ve filmu. Přece jen mě to svým způsobem velice zasáhlo a dost jsem nad tím uvažovala. To samé jsem pocítila i v knize.

Kdo chytá v síti má toho dost nabídnout. Líbilo se mi v ní hlavně rozhovory s predátory, díky nimž šlo nahlédnout více do jejich mysli a pohnutkám. Též proběhly rozhovory s hlavními aktérkami, dokonce se ozvali i různé oběti, které popisovali, jak se k tomu dostali.
Oběť s agresorem mají dva společné hybatele svého jednání: nízkou sebelásku a strach.
Asi nejvíce mě dostal rozhovor predátora, který zpětně vzpomínal na to, co se stalo. Navíc u této části bylo zajímavé sledovat pohled této osoby a pak matky oběti. Přišlo mi, že jsem nad tím více uvažovala a zároveň i přemýšlela do budoucna, aby se to jednou nestalo. Hlavně v dnešní době je mnohem snazší na toto narazit. Věřím, že převážná většina se s tísm setkala.

Na konci knihy se pak ještě vyskytly rozhovory s experty, kteří se snažili blíže přiblížit, proč se to může dít. Za mě se jednalo o velmi dobře zkombinovanou knihu, jež obsahovala doplňující informace, které se ve filmu neobjevily.

Určitě knihu doporučuji všem, kteří viděli film a chtěli by znát i bližší podrobnosti. Rozhodně je lepší vidět dříve film, jelikož vám kniha sama o sobě toho tolik neřekne. Přece jen je to spíše doplnění k filmu. 

★★★★☆

10 komentářů:

  1. Film jsem viděla a knihu četla, rozhodně doporučuji.

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  2. Film jsem viděla, ale knížku nečetla. Nevěděla jsem, že tam jsou doplňující informace. Díky za to, že jsi mi to řekla, přečtu si ji.

    OdpovědětVymazat
  3. Film jsme viděla, ale o existenci knihy jsem neměla ani tušení. Ale myslím, že si ji zařadím na seznam ke čtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je dobrá na přiblížení tématu více do hloubky, než ukáže film.

      Vymazat
  4. Film jsem viděla v době, kdy byl nový a zasáhl mě. O knize jsem uvažovala, ale nakonec jsem zůstala pouze u filmu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem ho viděla v době, kdy vyšel. :)

      Vymazat
  5. knihu jsem také četla a byla to opravdu síla... teď to vnímám ještě víc skrze malého a přemýšlím jinak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej. Dnešní doba je pro tyto lidi snazší na seznámení s dětmi.

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.