Něžná je noc


Originální název: Tender is the Night
Autor: Francis Scott Fitzgerald
Rok vydání celosvětově: 1934
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Historie, Román, Romantické
Počet stran: 424 stran
Obsah:
Milionářská dcera Nicole, ne zcela vyléčená z těžké duševní nemoci a hluboce závislá na svém muži-psychiatrovi. Dick, úspěšný lékař, spolumajitel sanatoria pro duševně choré, vděčící však za financování závratné kariéry tučnému kontu své ženy. A do vzájemného vztahu těchto amerických manželů, žijících uprostřed hojnosti na francouzské Riviéře, vstoupí jednoho dne mladičká nadějná herečka Rosemary.

~~~

Po velmi dlouhé době jsem dostala chuť na přečtení opět nějaké té klasiky. Od Fitzgeralda jsem už četla Velkého Gatsbyho, tak jsem i tušila, co mě bude čekat, a abych pravdu řekla, tak jsem se nemýlila. Přece jen se jedná o psychologický román, který je zaměřen na vrstvu bohatých a jejich život.
 
Zprvu jsem se v knize snažila zorientovat a zjistit, kdo je hlavní postavou. Myslela jsem si, že to právě bude Rosemary, která ovlivní jejich životy, ale jaké bylo překvapení, že to tak nebylo. Nemůžu přímo říci, že by zde byla jedna hlavní postava, ale měla jsem pocit, že hlavních postav je víc. A stejně tak nemohu říci, že bych si tam někoho oblíbila. Pro mě se jednalo o zajímavý náhled do života osob žijících ve 20. století.
 
Kniha je rozdělena do několika Knih, jež se týkají určitých etap života postav. Abych pravdu řekla, tak mi převážně přišlo, že kapitoly jsou krátké. Možná to bude i tím, že když pokaždé čtu e-knihu, tak mi přijde krátká. 
 Nejsilnější stráž stojí u brány, která nevede nikam. Možná proto, že prázdnota je příliš zahanbující, aby to mohlo být odhaleno.

Zdroj: https://citaty.net/citaty/266364-francis-scott-fitzgerald-nejsilnejsi-straz-stoji-u-brany-ktera-nevede-nika/
Nejsilnější stráž stojí u brány, která nevede nikam. Možná proto, že prázdnota je příliš zahanbující, aby to mohlo být odhaleno.

Zdroj: https://citaty.net/citaty/266364-francis-scott-fitzgerald-nejsilnejsi-straz-stoji-u-brany-ktera-nevede-nika/
 Nejsilnější stráž stojí u brány, která nevede nikam. Možná proto, že prázdnota je příliš zahanbující, aby to mohlo být odhaleno.
Příběh začíná zlehka, nejdříve proběhne seznámení s postavou Dicka, jeho minulostí a též i s tím, jak se seznámil s Nicole. Já osobně se těšila na chvíli, kdy se na scéně objeví Rosemary. Bylo se na co těšit, jelikož od té chvíle mě příběh velice pohltil a sem tam jsem nad ním přemýšlela. Od poloviny knihy je znát gradace příběhu s tím, že lze tušit, jak to asi může dopadnout. I když jsem to tušila, tak i přesto jsem byla překvapená, co všechno tam proběhlo, a dokonce bych jednu věc k Nicole netipla.
 
Kniha Něžná je noc vřele doporučuji, pokud máte chuť na psychologický román týkající se bohatých lidí 20. století. O děj není v knize nouze a upřímně mi přijde o něco lepší než Velký Gatsby, který je mnohem více známější od tohoto autora.

 
Výběr jedné zahraniční obálky mi dal poměrně zabrat, jelikož je jich tak obrovské množství a tolik různých typů, že je těžké vybrat jen jednu. Sice se mi ji nakonec povedlo vybrat, ale pokud vás láká vidět i ostatní, tak se určitě podívejte. Já jsem nakonec vybrala anglickou obálku.

★★★★☆

2 komentáře:

  1. Upřímně bych si hned řekla, že to nebude nic pro mě, ale po přečtení celé recenze se mi ta kniha celkem líbí. Tyjo, píšu si ji na seznam :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě kniha zaujala. Někdy anotace odradí, ale recenze zaujme 😁

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.