Trnitá kletba

 

Autor: Anežka Kočová
Rok vydání:
2023
Nakladatelství: Fragment
Série: Trnitá kletba, 1. díl
Žánr: Fantasy, Young Adult
Počet stran: 320 stran
Obsah:
Díky požehnání bohyně Flory žili obyvatelé Plantae dlouhá léta v hojnosti. Teď ale příroda chřadne a boj mezi provinciemi se začíná vyhrocovat.
Obětí nepokojů se stane i Convallaria Leroyová. Před popravou ji zachrání tajná dohoda s guvernérem, se kterým začne hledat odpovědi na palčivé otázky: Co skrývají neprobádaná místa floského paláce? Proč se bohyně Flora odmlčela? Jde postupující zkázu zastavit? Čas totiž neúprosně běží…

~~~

Děkuji moc Humbooku a Humbook bloggerům, že jsem byla vybrána v rámci konkurzu pro zrecenzování Trnité kletby. Kniha mě svou anotací velice zaujala a říkala jsem si, že by se mi mohla líbit. Sice mám k tomu své výtky, ale celkově se mi líbila.

Nejhorší pro mě byl začátek, jelikož jsem se vůbec nedokázala do knihy začíst a spíše jsem se knihou prokousávala. Dost jsem doufala, že se to zlepší. Naštěstí se to stalo v momentě, kdy se Elin dostala do Flosu, což bylo kolem 70. stránky. Pak už se mi to četlo dobře.

Líbí se mi, jak jsou zde zakomponované květiny do života obyvatelů Plantae, a též jak se dělí. Stejně jako Elin jsem měla své představy o jednotlivých provincií. To byl šok, když jsem se pak dozvěděla, jak to doopravdy vypadá s Východní provincií. A začínám tušit, že i ty ostatní budou na tom obdobně. Ale to si budu muset počkat na další díl, abych se dozvěděla, jak to s nimi vypadá.
Záleží snad králům na těch, kteří pro ně umírají ve válkách?
Když jsem se seznámila v knize s guvernérem Dranellem, tak jsem si ho velmi brzy oblíbila. Možná své i udělalo to, že postupně vysvětloval svou aztéckou víru. A aztékové mě svým způsobem fascinují. Hned jako další se mi pak líbily chvíle, kdy byl s Elin a poznávali se. Ty chvíle, kdy ukázal své pravé já, to bylo hezké.

Jen horší je, že kniha končí úplně otevřeně a věřím, že když bude druhý díl, tak ten okamžitě bude pokračovat v momentě, kde Trnitá kletba skončila. Ještě k tomu v tak napínavé části, kdy mě zajímá, co se tam bude dalšího dít. Jak se vypořádají Elin s guvernérem Dranellem ohledně hledání Flořiny knihovny.

Takže pokud máte rádi fantasy příběhy, které se zaobírají historií své země a hledají ztracené poklady, tak věřím, že Trnitá kletba by se vám mohla líbit. Navíc je kniha neotřelá tím, že se také zaobírá spřízněností rostlin s lidmi. Trnitou kletbu si můžete pořídit na stránkách Albatros Media. 

★★★★☆

6 komentářů:

  1. No já ti nevím. Obálka by mě nalákala, ale obsah už tolik ne. Nejspíš mě kniha mine :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím. Poslední dobou jsou ty obálky čím dál hezčí. 😄

      Vymazat
  2. kamarádka taky tuto knihu získala, čekám na její recenzi :D kniha zní lákavě, ale je to další série... V knihovně jich mám nějak dost :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím, také mám hodně rozečtených sérií, i když se je snažím učíst. 😄

      Vymazat
  3. Skvelá kniha, už sa teším až po nej siahnem, pretože popis ma vázne presvedcil. :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.