Vyslání


Originální název: Ascension 
Autor: Victor Dixen
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: King Cool
Série: Phobos, 1. díl
Žánr: Sci-fi, Young Adult
Počet stran: 384 stran
Obsah:
 Šest dívek a šest chlapců spolu letí na palubě jediné kosmické lodi, ale ve dvou samostatných oddílech. Chtějí se zapsat do Dějin s velkým D.
Vídat se smějí na pouhých šest minut týdně a pod nepřetržitým dohledem kamer si musejí do konce letu vybrat partnera, se kterým stráví celý zbytek života. Jejich úkolem bude založit nové lidstvo – a osídlit tak Mars.
Taková jsou pravidla programu Genesis, nejšílenější seznamovací show v dějinách. Francouzce Léonor je osmnáct let a vyrůstala bez rodičů. Byla vybrána do programu jako jedna ze soutěžících.
Přihlásila se s vidinou slávy.
Přihlásila se, aby našla lásku.
Přihlásila se, aby se už nikdy nevrátila.
Sen se brzy změní v noční můru, ale na lítost už je pozdě.

~~~

Mám pocit, že tuto knihu jsem dávala do Top 10 knižních novinek. A když jsem ji uviděla v nabídce k recenzím, bylo mi jasné, že bych ji ráda zrecenzovala. Děkuji moc Kačí a Knihy Dobrovským za možnost zrecenzovaní knihy Vyslání. Velmi si toho vážím.

Vyslání je tak příběh týkající se reality show, která se doslova odehrává ve vesmíru, kde šest dívek a šest chlapců mají pouhých šest minut na seznámení. Ale to není všechno, jelikož postupně se odkrývá temné tajemství, které je s tím spojené.

A pro mě bylo nejhorší to, že jsem se moc brzy dozvěděla ono tajemství. Nemyslím to ve zlém, ale vidět skupinku teenagerů, jak si užívají, aniž by věděli, co je čeká. Jak jen nejraději bych jim o tom řekla, ale nemohla jsem. Díky tomu jsem byla po celou dobu v napětí, zda se o tom dozví, co se tam stane, až jsem měla chuť přeskakovat stránky, jen abych se to dozvěděla.

Bavilo mě sledovat jednotlivá setkání mezi dívkami a chlapci. Bylo skvělé, že se zprvu zaměřili na jednotlivé dívky. Postupně to pak přešlo na Léonor, což se nedivím, jelikož byla hlavní hrdinkou. A asi bych v tom rozhodování byla úplně stejná jako ona. Líbilo se mi sledovat, jak se postupně měnila, odvažovala se. Hrdinka, která měla i své mouchy, že jsem si ji prostě musela hned oblíbit a fandila jsem jí, aby našla skvělého budoucího přítele. 

„Milovat znamená bojovat za to, co si myslíme, že je pro toho druhého nejlepší... i když to sám neví."

Děj je sledován hned z několika úhlů pohledu. Jedním z nich je Léonor a pak je protipohled, jenž se zaobírá lidmi v Genesis a Andrewem. A nemohu opominout, že i Salónek je vyprávěn, jako kdybych to viděla v televizi. A upřímně? Na tohle bych se v televizi fakt koukala. Napětí, drama, zrady, láska. Co vše bych si v reality show mohla přát.

Vyslání naprosto předčila má očekávání. Dostala jsem akci, napětí, zábavu. Jediné, co mě trochu štve, je otevřený konec, u kterého budu netrpělivě vyhlížet druhý díl. Tak snad vydržím čekat, než to vyjde česky. Ale mám pocit, že to nevydržím a přečtu si další díl v angličtině.

Pokud máte rádi romantické příběhy ve stylu reality show, které v sobě ukrývají temné tajemství. Tak Vyslání všemi deseti doporučuji. Tohle si fakt musíte přečíst. Jestliže jsem vás na knihu nalákala, můžete si ji pořídit na stránkách Knihy Dobrovský.
 
 
Převážně převládala ta verze obálky, která je i u nás. Ale našlo se jich i několik, které byly odlišné.A mezi ně patřila tato polská verze.

★★★★★

6 komentářů:

  1. Tak to asi nebude pro mě, neláká mě :-) ale obálka se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  2. Sci-fi moc nemám ráda, takže to nebude kniha pro mě. Ale obě obálky, jak česká tak ta zahraniční vypadají zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to zatím víc ta romantika. Jediné sci-fi je to, že jsou ve vesmíru 😄

      Vymazat
  3. trochu mi to připomíná sérii Nyxie :) ale tohle by mě asi tolik nebavilo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nyxii bych si jednou chtěla přečíst 😊

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.