Eon: Znovuzrození Dračího oka


Originální název: Eon: Dragoneye reborn
Autor:  Alison Goodman
Rok vydání celosvětově: 2007
Nakladatelství: Jota
Série: Eona, 1. díl
Žánr: Fantasy, Young Adult
Počet stran: 344 stran
Obsah:
Dvanáctiletý Eon podstupuje několikaleté náročné studium, které vyžaduje osvojení dvou schopností: šermu a dračí magie. Eon doufá, že uspěje a bude vybrán jako dračí oko - učedník jednoho z dvanácti energetických draků štěstěny. Ale má to háček. Velkým Eonovým tajemstvím je, že je vlastně Eona, šestnáctiletá dívka, která studuje v přestrojení, aby se mohla stát dračím okem. Protože ženám je dračí magie zapovězena, vystavuje se velkému nebezpečí. A vzhledem k okolnosti, že se její riskantní hra stala součástí vražedného boje o císařský trůn, je postaráno o napínavou zápletku...

~~~

Tuto knihu jsem zvolila z doporučených knih, ze všech mě nejvíce zaujala textem a říkala jsem si, že by to mohlo být pěkné. Taky že se to zpočátku tak i tvářilo, že to bude povedená jízda. Postupem stránek jsem začala zjišťovat, že to tak není.

Chvílemi mne rušilo, že Eon mluvil o sobě v ženském rodě před lidmi, kterými tak hovořit neměla. A ještě více mne udivovalo, že si toho nevšimli, tudíž ale usuzuji, že je to jen chybou v knize. Přece jen je kniha vypravována v 1. os. ženského rodu.

Kdybych ze všech možných hrdinů z té knihy mohla někomu vrazit, vybrala bych si určitě Eonu. Na prvních kapitolách mi přišla Eona jako fajn holku, jenže postupem času mi začala lézt na nervy. Zvláště u jedné chvíle jsem jí nadávala, že je blbá, když tohle dělá. Dost se to i odrazilo na mém čtení, že jsem v tom moc nechtěla pokračovat.
Drak svěsil hlavu a přiblížil ke mně své oči. Jeho prastarý pohled mne vtahoval do světla a tmy, slunce a měsíce, lin a gan.
Ale abych nebyla tak negativní, tak námět je zajímavý a hlavně pro ten jsem příběh četla. Dlouho jsem už chtěla něco přečíst s draky a tohle je obsahovalo. Popravdě trochu jsem čekala, že draci budou jinak zobrazení, více hmotnější.


Při prohledávání jiných verzí obálek, jsem narazila na naprosto krásnou obálku. Je to anglická verze a hodně mi připomíná obálku 2. dílu. Popravdě přijde mi hezčí, než máme pro tento díl my.

★★★☆☆


Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.