Nejhloupější anděl


Originální název: The Stupidest Angel
Autor:  Christopher Moore
Rok vydání celosvětově: 2004
Nakladatelství: BB art
Žánr: Humorné
Počet stran: 212 stran

Obsah:
Byl předvečer (no dobře, spíš před týden) Vánoc a všichni obyvatelé maličké vesničky Pine Cove v Kalifornii zuřivě nakupovali, balili dárky/sebe na cesty a všeobecně se dostávali do prázdninové nálady. Vždyť byl přece svátek ště-ště-štěstí a pohody. Ale zdaleka ne všichni byli šťastní. Malý Joshua Barker zoufale toužil po vánočním zázraku. Josh si byl naprosto jistý, že právě viděl, jak Santa dostal po hlavě lopatou, a tak se ten sedmiletý kluk urputně modlil: Prosím, Santo, vstaň z mrtvých.
Ale počkat! Opodál poletuje anděl. Není to nikdo jiný než archanděl Raziel, který přišel na Zem hledat dítě, které má velké přání. Náš anděl se bohužel nepyšní zrovna nejzářivější svatozáří a než stihnete říct „rolničky, rolničky“ celou svou posvátnou mise totálně zvorá a uvrhne obyvatele Pine Cove do nepředstavitelného vánočního chaosu, jehož vrcholem bude nejdivočejší a nejhrůznější vánoční večírek, jaký kdy městečko zažilo.

~~~

Asi vám to podle obsahu přijde velmi divné, že zrovna v letním čase čtu zimní příběh, ale ono to nijak při čtení nebylo divné. Dokázala jsem se dostat do vánoční nálady a navíc jsem si splnila další část výzvy, do které jsem se připojila.

Četla se dobře a zprvu mě i humorné věty velmi bavily, ačkoliv jsem se nijak nahlas nesmála. Málokdy se tedy stane, že se nahlas zasměju u knihy. Rozhodně autor má zajímavý styl a dobře se i čte. Sem tam možná budete překvapeni nad různými větami. Přece jen na začátku bylo varování o téhle knize a plané rozhodně není.

Nebudu souhlasit s tím, že Molly je jediná šílená osoba ve vesničce. To opravdu ne. Spíše mi přišlo, že veškeré obyvatelstvo je naprosto šílené, hlavně ti, se kterými jsem měla tu čest se seznámit a číst jejich chování. To bylo něco.


Lena odskočila a vypískla jako králíček v mixéru.

Nevím ani pořádně proč, ale závěr knihy se mi moc nelíbil. Není to zrovna kvůli tomu, že bych danou věc neměla ráda. To ne, to jsem na to viděla pár filmů, četla i pár knih, které se mi líbily. Jen jsem si asi nedokázala zrovna tohle k tomu představit.

Kdyby se vynechala celá poslední kapitola, vůbec by to ničemu nevadilo, do děje nezasahuje a spíše ho rozvádí do dalšího večírku. Ale jako bonusovka je pěkná, milovníky knihy určitě potěší, že se ještě může podívat na tyto hrdiny, které ovšem čeká poněkud jinačí dobrodružství.



Většina obálek byla podobná té naší, takže jsem měla jednodušší výběr, dá se říci. Tak či tak se mi některé obálky nelíbily, buď mi přišlo, že se to k tomu nehodí, nebo mi jedna pro změnu připomínala Halloween, což se v rámci tématu knihy nehodí. Nakonec jsem vybrala anglickou obálku.

★★★☆☆


Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.