Střet králů


Originální název: A Clash of Kings
Autor: George R. R. Martin 
Rok vydání celosvětově: 1997
Nakladatelství: Argo
Série: Píseň ledu a ohně, 2. díl
Žánr: Dobrodružné, Fantasy, Román
Počet stran: 884 stran

Obsah:
Král i jeho místokrál jsou mrtví. Západozemí čelí největší krizi od rebelie proti šílenému králi. Roberta Baratheona rozpáral kanec, Eddard Stark se stal obětí intrik, které se snažil sám rozplést. Království je bez silného panovníka a svou šanci větří velcí i malí hráči. Robb Stark je korunován králem Severu, na jihu o trůn usilují bratři krále Roberta. Druhý díl dnes již legendárního cyklu Píseň ledu a ohně se odehrává v ještě zběsilejším tempu než Hra o trůny. George R. R. Martin bez uzardění ničí ve své knize celé armády, o jednotlivcích nemluvě. Nečekané zvraty, krutá politika, závist i pomsta jsou kořením, kterým autor rozhodně nešetřil. Střet králů může propuknout naplno. 

~~~

Opět stejně jako předešlý díl, se mi tento nehorázně líbil. Ačkoli ze začátku to šlo velice pomalu a děj se moc nehýbal, jen se jednalo o lehké náznaky posunutí, nakonec jsem se dostala asi do poloviny knihy, kde se to naopak tak rozjelo. Měla jsem chvíle, kdy jsem chtěla autora zavraždit za jeho chování, ale to bych se pak nedočkala dalších dílů. (Ano, vím, že je to nedokončená série.)

Obvykle mne baví části týkající se Daenerys, bohužel mne tentokrát tolik nezaujala a na prvním místě se mi velebil Bran, na kterého jsem se pokaždé těšila, abych si mohla přečíst ohledně jeho příběhu něco víc.Opravdu, měl naprosto povedené části a stává se z něj můj oblíbenec.

Dále, kdo mne bavil, byl Tyrion. Jeho intrikaření a mozek bylo vskutku ohromující. A též se stává mým oblíbencem, takže se mohu pomalu děsit budoucnosti, protože tento autor je znám pro ničení postav, kde si žádná nemůže být jistá. Radši, abych měla s sebou kapesníčky, člověk nikdy neví, kdo umře jako další.



,,Nejsem sova," namítla Arya. "Jsem vlk. Zavyju."

Jediný, kdo mě naopak vůbec nechytil byl ser Davos. Ačkoli určité části byly pěkné a my se tak mohli dozvědět něco více, sem tam sem se přistihla, že mě nebaví a já knihu odkládám. Popravdě, odložila jsem ji i u Aryi, ale to bylo z jiného důvodu. Jelikož jsem půlku knihy dříve četla, tak jsem si odkládáním snažila oddálit určitou scénu. To se mi avšak nepovedlo a nastalo to.

Musím přiznat, že je to skvěle promyšlené. Chování postav, jejich intriky a války. Nehledě o tom, že ta nejdůležitější věc, je povětšinou ignorována. Hrozící nebezpečí ze severu, kterému má zabránit pár stovek černých vran. Nemám slov. Tahle série se stane jednou z mých nejoblíbenějších a já na ni budu moct pět ódy.


Na obálkách jsem většinu času viděla korunu, tak jsem se rozhodla, že ji sem přidám. Ale nějakou to pěknou a zajímavou s pozadím. To se mi nakonec povedlo a já vám přináším italskou obálku.

★★★★★

Žádné komentáře:

Okomentovat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.