Humbookfest 2018

Zdravím čtenáři,
hádám, že tento článek bude velmi často na blozích a i na instagramech, přece jen každý se chce pochlubit, jaké to bylo. Koho všechny člověk navštívil, potkal, pokecal a mnoho dalšího. Dá se říci, že já díky tomuto článku budu patřit mezi tyto blogy. Ovšem neplánuji se chlubit, jen shrnout, jak 6. 10. probíhal můj den.

Naštěstí jsem nemusela vstávat v žádnou nekřesťanskou hodinu, abych včas dorazila na tento festival. Takže jsem byla krásně vyspalá a tudíž si jej mohla ještě více užít. Navíc v Praze se už trochu orientuji, protože zde chodím na vysokou školu. A najít kongresové centrum Praha bylo velice jednoduché, vedly k němu cedule z metra a pak, když se vyšlo z podchodu, do očí vás musel praštit velký nápis. A o několik metrů dále visel banner s názvem Humbook.

Zdroj: Humbook

Měla jsem štěstí, že jsem na místo dorazila o trochu později, tak mi unikla dlouhá fronta, která vedla do kongresového centra. O frontě jsem se pak dozvěděla díky Instagramu. Ovšem frontě, dá-li se to tak nazvat, i když to byl vcelku chumel u stánku s knihami, jsem se nevyhnula. Knihu jsem si tedy nekoupila, ale že tedy měly pořádný výběr. Různé novinky a také knihy podepsané samotnými autory. Já hlavně šla pro svíčky a placku. Konkrétně svíčku s vůní černého bezu a lipového medu jsem koupila kamarádce, která se bohužel nemohla dostat na festival. Tak či tak ode mě dostala podrobné informace. Tak snad mi to příště s ní vyjde.

Program obsahoval mnoho přednášek, které mě zaujaly, a nejlepší by snad bylo, kdybych se dokázala rozdvojit a vyrazit na všechny. To bohužel ještě neumím, tak jsem si vybrala převážně ty autory, od kterých jsem četla knihy. Tudíž mé první kroky pak směřovali k přednášce "Dystopie - Ještě fikce nebo už realita?". Velmi mě překvapil Pavel Bareš, nečekala jsem, že zrovna tak bude vypadat. Přednáška mě velice bavila a dost jsem si ji užila.

Zdroj: Humbook

Po čekání u stánku s knihami jsem vyrazila už do hlavního sálu, chytila jsem kousek od Claudiy Gray. Bohužel jsem od ní nic nečetla, ale i tak bylo pěkné ji poslouchat. Po té se objevil Sebastien de Castell a řeknu vám, to byl takový vtipálek, že jsme se často smáli. Hlavně, jak si nejvíce utahoval z ubohého tlumočníka, ačkoli ten se nedal a oplácel to. Bylo to velice vtipné. Myslím, že na to nezapomenu.

Po Sebastienovi následovala Sara Raasch, která povídala hlavně o sérii Sněhu nebo popelu. Ke konci také pověděla, čeho se týká kniha Rebelové vln a následně jak diváky, tak i samotnou Saru Raasch očekávalo překvapení v podobě křtění Rebelů vln. Byla z toho velmi, ale velmi překvapená. Pokud by vás zajímala Sara Raasch či Claudia Gray na facebookové stránce CooBoo naleznete záznam ze živého přenosu.

A jako poslední na čem jsem byla, se nazývalo "This or That", kde autoři se museli rozhodnout mezi dvěma věcmi. Záznam z tohoto povídání můžete nalézt na facebookové stránce Humbooku. Bylo to živě vysíláno a vy si můžete tak užít Sebastienovo vtipkování a vidět i další autory a dozvědět se, co preferují. Po tomto jsem následně vyrazila na metro, kterým jsem vyrazila na hlavní nádraží a jela domů.

Zdroj: Humbook

Jako dalšími autory se na festivalu vyskytl Kovy, který přednášel v hlavním sále. Ve vedlejším sále se objevila Petra Machová a také Dominika Gawliczková. Řekla bych, že vedlejší sál byl hlavně o pomoci k divákům. Jak na tvůrčí psaní nebo na úspěšný booktube. Výběr z programu byl velmi široký a člověk se těžko rozhodoval, na co půjde nejdříve.

To ovšem není všechno. Na Humbooku jste mohli vyrazit i do dílen, kde jste si mohli vyrobit mandragoru, či dračí vejce. V pozdějších hodinách se v dílně vytvářely záložky a také se různě poupravoval Humblok. A pokud byste byli ze všeho unavení, tak jste mohli vyrazit do chill zóny, kde jste si mohly ode všeho odpočinout.

Co vy? Byl někdo z vás na Humbookfestu? Pokud ano, líbilo se vám to? Či plánujete na něj vyrazit další rok, bude-li?

2 komentáře:

  1. Nejela jsem a ani příští rok nemám v plánu .Za to si pěkně užiju Svět knihy v květnu příští rok :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svět knihy mám též v plánu. Nikdy jsem jej nezažila, tak jsem na něj zvědavá. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.