Naslouchač


Autor: Petra Stehlíková
Nakladatelství: Host
Série: Naslouchač, 1. díl
Žánr: Fantasy, Sci-fi
Počet stran: 374 stran

Obsah:
Po Velké válce je svět rozdělen na dvě části, jedna je obyvatelná a druhá je zamořená jedovatými plyny. Obyvatelnou polovinu chrání štít, který čerpá energii ze zvláštního nerostu zvaného sklenit. V blízkosti štítu žije národ sklenařů, kteří jako jediní dovedou sklenit těžit. Platí však za to vysokou daň. Nejenže energetické pole štítu odkazuje sklenaře k životu v téměř středověkých podmínkách, těžba sklenitu způsobuje mnoho nemocí a znetvoření. Navíc byli sklenaři zotročeni lidmi z nížin.
Třináctiletá Ilan se jako jedno z mála dětí narodila bez deformací. Aby nebyla odvedena od své rodiny, od dětství se vydává za chlapce a skrývá se v hábitu s maskou, který musí sklenaři nosit na znamení podřízenosti. Díky své schopnosti naslouchat sklenitu se začíná učit sklenařským brusičem. Její dar je tak výjimečný, že si ji vybere sám kapitán pětadvacítky, družiny bojovníků, jež má za úkol chránit sklenářská města před nebezpečnými tvory zrozenými z otráveného vzduchu za štítem, kterým sklenaři říkají Nasterea.

~~~

Myslím, že dnešním dnem, kdy jsem přečetla Naslouchače, začnu více uctívat TBR k Humbooku, protože jinak bych se k této knize asi jen tak nedostala. Vím, že když jsem zašla do knihovny, párkrát jsem po ní šáhla, přečetla anotaci a pak jsem ji zase vrátila. Jak já byla blbá, měla jsem si to rovnou vzít a přečíst. Ta kniha byla naprosto úžasná!

U knihy jsem nezažila potřebu, že bych se potřebovala pořádně začíst do příběhu. Vůbec se to zde nevyskytlo a já se hned ponořila do příběhu. Zpočátku mě pár stran trochu zmátlo, ono to hlavně způsobilo to, že jsem trošku pozapomněla na ten začátek, ale pak jsem si hned rozpomněla. Takže zprvu očekávejte retrospektivní scény, pak se dostanete k současnosti a retrospektiva se už nebude opakovat.

Příběh pěkně utíkal a nenašly se pasáže, které by obsahovaly hluchá místa. Co mě velmi na knize potěšilo, bylo využití záhady ohledně Mrtvé hory. Autorka skvěle využila záhadu a přenesla ji i do budoucnosti. Z těchto částí byl i cítit nepříjemný pocit, jaký zažívala Ilan a ostatní.

,,Ale my jsme majetek Ilan," zašeptal náhle Gedeon.

Ačkoli se řadí do žánru fantasy, jedná se spíše o příměs fantasy tématiky. Co nejvíc se toho týká, jsou Nastery, které se v knize moc nevyskytnou. Abych pravdu řekla, jedná se o takovou příjemnou směs fantasy a scifi, kde od každého není příliš, jen tak trochu, aby se to vzájemně doplňovalo. Díky tomu se nemusíte bát překombinovatelnosti.

Na žádnou z postav jsem neměla pifku a všechny my skvěle sedly. Hodně jsem si oblíbila Ilan a její dětskou zvídavost, díky které se i my dozvíme něco více o světě. Stejně jako Ilan jsem si oblíbila Vargose. Ráda jsem o něm četla, nebo způsob jak vyprávěl, byl opravdu pěkný. Přiznávám, oblíbila jsem si celou pětadvacítku. A vůbec se nedivím, že je lidé z pohoří Duvalu mají rádi.

Jestli jste tuto knihu ještě nečetli, nebo ji máte v plánu k přečtení. Rozhodně doporučuji, abyste ji dál neodkládali a hned se do ní pustili. Kniha za to opravdu stojí, navíc je vidět, že čeští autoři umí psát skvělé příběhy, které chytí a nepustí, dokud není samotný konec.


★★★★★


9 komentářů:

  1. <3 Taky jsem se do knížky zamilovala, když se mi dostala do ruky a velmi se těším na druhý díl. Tohle je prostě úžasné! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhý díl za to taky stojí! :3 Jen mínus je v tom, že zatím ještě není pokračování.

      Vymazat
    2. No právě :S A jak jsem četla na FB u Petry, že se jí nějak pokazil počítač s rozepsanou trojkou... :S

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Knížku jsem četla a moc se mi líbila :) Teď se chystám na pokračování a už s emoc těším i na tématický knižní box o Naslouchači, co mi přijde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se na něj těš. :) Ačkoli mi zprvu přišel trošku pomalý rozjezd, pak se to tak rozjelo, že jsem zírala. :)

      Vymazat
  3. Snažím se číst víc českých knih a Naslouchač je hodně vysoko na TBR! :-)
    Super recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si je přečti, opravdu za to stojí! :) Děkuji. :)

      Vymazat
  4. Souhlasím, Naslouchač je výborný... a co teprve Faja!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obě knihy jsou naprosto skvělé. Jen u Fajy jsem se zprvu do příběhu nedokázala ponořit, ale pak byla skvělá. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.