O trůn a lásku


Autor: Jiří Pernes
Nakladatelství: Brána
Žánr: Biografie
Počet stran: 260 stran

Obsah:
Známý historik doplnil svou knihu Život plný nepřátel o zajímavé skutečnosti, a tak po letech vychází pod pozměněným názvem opět příběh o životě a násilné smrti Františka Ferdinanda, neoblíbeného synovce Františka Josefa I., milujícího manžela a otce, pána na Konopišti a následníka rakousko-uherského trůnu.

~~~

Popravdě na biografie moc nejsem. A když už jsem měla šanci, tak jsem se jim většinou vyhnula. Ale netvrdím, že jsem žádnou nečetla. Třeba taková Žízeň po životě se mi velmi líbila. Hlavní důvod, proč jsem četla tuto knihu, byl referát. Abych pravdu řekla, ke knize bych se jinak vůbec nedostala.

Co mi na knize vadilo, byla hned první kapitola. Očekávala jsem, že se ihned začne povídat o Františkovi Ferdinandovi d'Este, ale to se vůbec nedělo. Trochu mě to zklamalo, ale následující kapitoly se pak zlepšily a mě to bavilo. Sem tam se vyskytly části, které se přímo následovníka netýkaly, ale ke knize se hodily, jelikož se týkaly tehdejší společnosti.

Nejvíce mě snad bavila kapitola Cesta kolem světa. Pár věcí se dá říci mi přišlo známých z jiných knih, ačkoli se jednalo o beletrii, dokázala jsem si díky nim představit Jokohamu či Hong Kong. I když trošku starší představa, ale stále to trochu pro tu dobu platilo.

,,Nikdy nepovedu válku proti Rusku. Přinesu oběti, abych se jí vyvaroval."

Z knihy jsem se určitě něco nového dozvěděla. Za což jsem opravdu ráda. Zrovna tu cestu kolem světa jsem u něj nečekala. A navíc jsem se zjistila i jeho idee ohledně budoucího Rakouska-Uherska. Ale většinu jeho života jsem znala. Zejména tu část, která se týká Žofie Chotkové a samozřejmě atentát v Sarajevu, který rozpoutal 1. světovou válku.

Pokud se chcete dozvědět něco o Františkovi Ferdinandovi d'Este, určitě po této knize šáhněte. Jen ten začátek je trochu nezvyklý, pak je to ale vše v pořádku a kniha se čte naprosto sama. Věřím, že je též dost vhodná pro referát. Přece jen Wikipedie tolik informací nemá. Takže za mě rozhodně tato kniha.

★★★★☆

2 komentáře:

  1. Mám ráda historické příběhy a podobně, asi bych si to i přečetla. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, jestli tě zajímá život Františka Ferdinanda d'Este, tak to zkus. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.