Nejkrásnější


Originální název: Fairest
Autor: Marissa Meyer
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: Egmont
Série: Měsíční kroniky, 0. díl
Žánr: Fantasy, Young Adult
Počet stran: 192 stran
Obsah:
Čiré zlo má své jméno, skrývá se za maskou klamu a používá “osobní romantické kouzlo”, aby získalo moc nad ostatními. Ale kdo je doopravdy královna Levana? Dlouho předtím, než jí cestu zkřížily Cinder, Scarlet a Cress v Měsíčních kronikách, žila Levana úplně jiný příběh – příběh, který nebyl nikdy vyprávěn… až dosud.

~~~

Na nevelké přesvědčování mé kamarádky jsem se pustila do Měsíčních kronik. Celkově mě je jednoduché pro něco nadchnout, hlavně, když o tom slyším samé ódy na povedené příběhy a skvělou sérii. A tedy začala jsem nultým dílem, hezky popořadě.

Slyšela jsem, že je ji lepší přečíst až po 3. díle, a tak jsem se s recenzí rozhodla počkat, až přečtu alespoň Cinder. Po jejím přečtení bych řekla, že je vcelku jedno, kdy se pustíte do Nejkrásnější. Chronologicky to navazuje přímo skvěle. A jako bonus budete vědět o Levanině životě. Neřekla bych, že by vám to vyzradilo různá překvapení. Přece jen některé věci bych řekla, že jsem díky Nejkrásnější pak u Cinder chápala a nebyla jsem do knihy hozena naslepo.

Celou knihu jsem dokázala přečíst za jeden den. Četla se velmi svižně, přímo sama od sebe a dokázala mne tak naplno pohltit, že za chvíli už byl konec. A já litovala, že je to tak krátké. Nemohu říci, že by se v knize vyskytly hluché části, pokud ano, vůbec jsem si jich nevšimla. Obsahovalo to vše, co slibují žánry. Fantasy se vyskytlo v malém poměru, a to ničemu neuškodí. Naopak je to jen dobře. A Young Adult nám zaručuje romantickou linku. Popravdě romantická linka byla pro celý děj knihy velmi zásadní.

Bylo by to moje slovo proti tvému a oba víme, že bych prohrál."

Oblíbila jsem si Levanu, ačkoli vím, že je zlá, tak mi jí bylo v příběhu velmi líto. Co všechno musela prožít, jen aby ji uznávali a měli rádi. Ale na druhou stranu netvrdím, že některé její chování bylo dobré, nebylo. Někdy jsem se nad tím divila, čeho všeho byla schopná udělat. Jen chápu proč to všechno dělala, jaké byly její pohnutky. Kdo mi vadil, byla Channary. I když obě byly naprosto stejné v chování, ale u Channary jsem neviděla její pravé pohnutky.

Pokud jste o této sérii ještě neslyšeli, nebo jste chodili okolo ní po špičkách, tak už nechoďte a šáhněte po ní. Je to opravdu povedená série, která stojí za přečtení. A věřím, že pokud máte rádi různé retellingy, tak by se vám měla zalíbit. Taková pohádkově kouzelná četba.


Má volba pro zahraniční obálku byla velmi jednoduchá. Zalíbila se mi ihned na první pohled, ale i tak jsem se podívala schválně i na jiné. Tak či tak to vyhrála anglická obálka. Asi nějak takto jsem si ji později představovala.

★★★★☆

9 komentářů:

  1. Jaká náhoda, u mě vyjde recenze na tuto knížku v sobotu :D
    Jinak souhlasím, ta anglická obálka se mi líbí nejvíc! A taky mi bylo Levany líto (aspoň ze začátku... no, více v sobotu)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy, se to hezky povedlo :D
      Prostě tu Levanu si zprvu nějak oblíbíš, že ani o tom nevíš. To se pak musím podívat na tvou recenzi. :)

      Vymazat
    2. No, ty se koukneš i tak, jak tě znám :D
      Ale prostě ona je zpočátku... no, však víš. A pak... no, to taky víš. A nakonec... argh! (však víš)

      Vymazat
  2. Měsíční kroniky je série, kterou mám na seznamu už nějakou tu dobu. Bohužel jsem se k ní ještě nedostala. Trošku se bojím, že to bude už mimo mé preference. I když jsem od autorky četla Bez srdce a mám tu i Renegáty, na které dojde řada snad ještě tenhle měsíc... No uvidíme. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě tuto sérii zkus, alespoň jeden díl, podle kterého se pak rozhodneš, zda za to stojí či ne. :) Ale řekla bych, že pokud se ti líbilo Bez srdce, tak by se ti mohly líbit i Měsíční kroniky. :)

      Vymazat
  3. bylo to slabsi, ale zase prijemne doplneni serie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jsem ráda, že jsem se o Levaně hodně dozvěděla. :)

      Vymazat
  4. Na Měsíční kroniky se už nějakou dobu chystám, ale netuším, kdy se k nim opravdu dostanu. :D Doufám ale, že brzy, protože upozornění na tuto sérii jsou všude. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu doufat s tebou. :D Určitě se zkus k tomu brzy dostat, opravdu za stojí. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.