Hvězdy nad hlavou


Originální název: Stars Above
Autor: Marissa Meyer
Rok vydání celosvětově: 2016
Nakladatelství: Egmont
Žánr: Pohádky, Romantické
Počet stran: 392 stran
Obsah:
Jak se Cinder ocitla pod ochranou Michelle Benoitové? Co přimělo Winter k rozhodnutí nikdy nepoužít svůj měsíční dar? A co vedlo k uvěznění Cress v satelitu a k Vlkovu postavení alfy v královnině armádě? Fanoušci Měsíčních kronik v této knize najdou devět povídek, v nichž si mohou přečíst o minulosti svých oblíbených postav. Soustředí se na klíčové momenty raného života hrdinů, které ovlivnily jejich budoucí život.

~~~

Po Měsíčních kronikách jsem měla chuť sérii ještě trošičku prodloužit, a tak jsem šáhla po Hvězdách nad hlavou. A mohu říci, že jsem udělala jen a jen dobře. Knihu jsem měla brzy přečtenou a přišla mi poměrně dosti krátká, ačkoli to s počtem stran vůbec nevypadá. Jen tak na okraj, tuto knihu čtěte až po Winter.

Jak již víte z obsahu, jedná se o devět povídek, které vás zavedou do různých okamžiků. Buď se jedná o dětství hrdinů, či budoucnost. A to konkrétně se vyskytuje u Něco nového, něco starého. Ráda bych vám naznačila, o co se jedná, ale zas vám nic nechci vyzrazovat. Už jen kvůli tomu stojí za přečtení této knihy.

„Thorne pilotoval, takže to byl nepřetržitý řetězec takřka smrtelných situací."

Jako další povídka se mi nehorázně líbila Malá androidka. Opravdu kouzelný příběh, kde jsem fandila androidce, ať se jí splní její přání. Hlavně pak nebuďte zmatení jako já s tím, že by se mohlo jednat o Iko. Když nad tím tak uvažuji, tento příběh vlastně patří mezi mé nejoblíbenější. A věřím, že by se vám též mohl velmi líbit.

Bohužel mi jako slabší přišly příběhy týkající se minulosti. Většinu z toho si čtenář dovtípí ze série, a pak to pro něj je jen pouhým opakováním již naznačeného. Řekla bych, že to trošku kazí dojem z knihy, že důvody a jak to přibližně probíhalo, se ví. Takže kvůli tomu bych spíše doporučila menší prodlevu mezi Hvězdami nad hlavou a Měsíčními kronikami. Pak si je budete moc krásně připomenout touto knihou.

Celkově si na druh stylu autorky nemohu vůbec stěžovat, protože dokáže ihned vtáhnout do děje a vy se pak divíte, že jste na konci kapitoly. Má všechno tak, jak jen může pohladit čtenáře po duši. A věřím, že od této autorky si přečtu ještě její další knihy.



Výběr obálky byl pro mne velmi jednoduchý. Našla jsem jen jednu, a to anglickou a tu vám sem tedy přináším. Musím říci, že stojí za to. Je opravdu krásná.

★★★★☆



10 komentářů:

  1. Hanba mi, stále som sa nedopracovala ku Cress, už fakt by som to mala napraviť. Lebo mám pocit, že som jediná, ktorá to nemá dočítané. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buď v klidu. Já donedávna ani nevěděla, že Měsíční kroniky existují a taky jsem si u nich udělala prodlevu. :D Tak snad se ke Cress brzy dostaneš. :)

      Vymazat
  2. Musím se po ní poohlédnout, jak to, že jsem se s ní ještě nesetkala? Vypadá fakt skvěle!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se po ní poohlédni. Některé povídky jsou naprosto úžasné a ještě na ně vzpomínám. :)

      Vymazat
  3. Moc pěkně napsaná recenze :) S touto sérií jsem vážně pozadu, četla jsem jen Cinder. Ráda bych to napravila a přečetla si vše od této autorky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se k tomu brzy dostaneš. :) Též jsem si dala, že od této autorky si vše přečtu. :)

      Vymazat
  4. Až dočtu Winter, mám v plánu i tyhle "bonusky". Moc se na ně těším. A miluju ty obálky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám v plánu se konečně dostat k Iko. :) Mi povídej, se jimi pokaždé kochám, když je vidím. Obálky se skvěle vydařily. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.