Tajemství osmého města: Signál naděje

Autor:
Matěj Novobilský
Žánr: Dobrodružné, Povídka, Sci-fi
Počet stran: 87 stran
Obsah:
Pššt, už jsou tady… Slepě jsme si mysleli, že jsme pánem naší planety a přinejmenším i přilehlého vesmíru. Věřili jsme, že můžeme rozhodovat o osudu druhých, o osudu Země a přírodě, která ji obývá. Z krutého omylu nás ale vyvedla naše vlastní vznešenost a hluboká slepota. Když z nebes začaly padat spršky raket, světové velmoci si v zlověstné nevědomosti navzájem vyhlásily válku a ve snaze navždy zničit svého věčného protivníka neváhaly sáhnout do svých jaderných arzenálů. Byl to krutý a nevratný omyl, za nějž draze zaplatí celé generace. (zkráceno)

~~~

Od samotného autora, Matěje Novobilského, jsem obdržela nabídku, zda bych nechtěla zrecenzovat jeho knihu. Po přečtení anotace jsem nabídku přijala a vůbec jsem nelitovala. Kniha se mi četla dobře a děj pěkně plynul.

V příběhu se vyskytuje větší množství postav, u některých se dokonce dozvíme i jejich následující osud. A že zrovna nebyl dvakrát příjemný. Hlavní postavou byl Viktor, do kterého jsem se ale nedokázala tolik vžít. Přece jen, jedná se o povídku, takže není zde detailně vykreslen jeho charakter. 
 
Trošku mi chyběl větší popis mimozemšťanů. Popis, že jsou podobní lidem mi nestačil. Ale představit si mimozemšťany jsem dokázala. A jakožto nedivím se, jak to tam vypadalo, a jak to všechno probíhalo, když se prvně objevili.
Jsme věznění vlastní pýchou a vlastním chtíčem všemu poroučet a vše řídit, a to i na úkor druhých.
Autorovým cílem je, aby se čtenář zamyslel, zda společnost se dokáže spojit a bojovat proti jednomu nepříteli. A musím přiznat, že tento cíl se autorovi pěkně vydařil a splnil, jelikož jsem nad tím uvažovala. A osobně si myslím, že lidstvo by se dokázalo spojit. 

Konec je hodně otevřený a je jen na čtenáři, jak si to jen domyslí, a zda se jim to nakonec povede. Mně osobně mi tento konec vůbec nevadil, jelikož jsem díky tomu ještě přemýšlela víc nad tím, co by se mohlo stát dále, a zda by to nakonec zvládli.

Určitě bych knihu doporučila všem, kteří mají rádi krátkou sci-fi povídku na téma mimozemšťanů, a hlavně těm, kteří si chtějí nad tímto příběhem popřemýšlet. O knize se více dozvíte i na blogu Matěje Novobilského, kde si ji můžete pořídit a pak autora podpořit dobrovolnou částkou.

8 komentářů:

  1. mám ráda tyhle sci-fi jednohubky :) hodně mě to zaujalo, děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že tě to zaujalo. :) Knihu určitě doporučuji. :)

      Vymazat
  2. Sci-fi a téma mimozemšťanů jde mimo mě, ale věřím, že kniha může být fajn. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. :) Sci-fi jsem začala mít ráda až poslední dobou. :D

      Vymazat
  3. Vypadá to hodně slibně. Já mám hloubavá sci-fi moc ráda, v poslední době především ta od Raye Bradburyho. Autor už je sice pár let po smrti, ale v jeho knihách pořád dokážu najít tolik pravdy a strachů, které sžírají i mě. Je opravdu nadčasový.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím, avšak bohužel jsem jeho knihy ještě nezkusila, ale chtěla bych to napravit.

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.