Mucošci a tajemství alchymie


Autor: 
Pavla Pavlíčková Kovaříková
Rok vydání celosvětově: 2021
Nakladatelství: Pointa
Žánr: Dětské, Dobrodružné
Počet stran:256
Obsah:
Kdo z nás by nechtěl rozluštit tajemný pergamen nebo se vydat po stopách prastarých map? Není tedy divu, že i Míše doslova učaruje nález v historickém muzeu. Tím spíš, že je svázán s pověstí a roztomilými, leč tajemnými soškami Mucošků ze 14. století. S partou kamarádů se ponoří do časů pradávných ozvěn a naléhavého šepotu stínů. Vydají se po zašlých stopách zakázané alchymie, jinotajů, ztracené truhly, prokletí a tajemství Mucošků. Avšak ani ve snu je nenapadne, jaká dobrodružství a chvílemi i boj o holý život při tom zažijí. Rozluští tajemství alchymie? Podaří se jim odhalit záhadu Mucošků a najít poklad?
~~~
Děkuji moc autorce, Pavle Pavlíčkové Kovaříkové, a Pointa, že jsem měla možnost být jejím čtenářem, který si Mucošky přečte dříve než kniha vyjde. Velmi moc si toho vážím. Mucošci se mi velmi líbily a dá se říci, že jsem se díky nim vrátila do dětství, kdy jsem tyto knihy jako malá zbožňovala.

V knize naleznete víceméně dvě časové linky, jedna, která se odehrává v současnosti, a ta druhá, jež se odehrává v roce 1422. Líbilo se mi, že se patra rozdělila, a každý tak prožíval různá dobrodružství, a tak i části daného století. Já osobně bych nejradši prožila dobrodružství týkající se alchymie.
 
Popis prostředí je moc pěkně popsán, a nedělalo mi problém si představit okolí, ve kterém se nacházeli hlavní hrdinové. Když to tak vezmu, tak si ani nemohu vybrat, koho jsem měla nejradši, jelikož každý z nich měl něco do sebe, a já si tak oblíbila naprosto všechny.
A hlavně ta soška doopravdy brečela!"
Pro ty čtenáře, kteří mají rádi krátké kapitoly, jsou Mucošci to pravé. Kdykoliv můžete u konce kapitoly knihu odložit, a nemusíte tak během něčeho napínavého. Ale i tak musím podotknout, že některé kapitoly končí velmi napínavě, a prostě jsem musela číst dál, abych věděla, jak to dopadne.

Mucošci jsou doplněny ilustracemi různých scén z knihy a přibližují tak jednotlivé postavy, a dokonce samotné mucošky. Pro mě to byla příjemná změna a často jsem se u ilustrací pozastavila a kochala jsem se jimi, než jsem dál pokračovala ve čtení.

Knihu vřele doporučuji těm, kteří mají rádi dětské knihy, které jsou plné dobrodružství. Věřím, že se vám bude líbit, a dokonce vás zavede znovu do dětství. A to se mi na tom právě tolik moc líbilo. Mucošky si brzy budete moci pořídit na webu autorky, Kosmas či Euromedia.

★★★★☆

4 komentáře:

  1. To vypadá roztomiloučce. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to rozkošné. :) Prostě ta správná dětská kniha :D

      Vymazat
  2. to zní zajímavě :) láká mě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš ráda dětské knihy, tak věřím, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.