Vánoční zázrak


Originální název:
What Light
Autor: Jay Asher
Rok vydání celosvětově: 2016
Nakladatelství: CooBoo
Žánr: Romantické, Young Adult
Počet stran: 284 stran
Obsah:
Sierra vede dva životy. Jeden v Oregonu, kde její rodina vlastní farmu vánočních stromků. A druhý v Kalifornii, kam před Vánocemi jezdí stromky prodávat. A opustit jeden vždycky znamená, že jí schází ten druhý. Tak to je až do posledních Vánoc, kdy Sierra potká Caleba. Caleb je vzorný kluk, jen před lety udělal obrovskou chybu a platí za ni dodnes. Ale Sierra nedá na jeho minulost a rozhodne se mu pomoct. To samozřejmě vyvolá vlnu nesouhlasu, falešných dojmů a podezření, ale Caleb se Sierrou přijdou na to, že jedna věc je silnější než tohle všechno: pravá láska.

~~~ 

Jako vždy v prosinci si přečtu jednu přímo vánoční knihu. Tentokrát jsem šáhla po Young Adult, jelikož jsem na to poslední dobou měla chuť. Kniha mi velmi dobře sedla a já si její čtení velmi užívala. Jako vánoční kniha byla naprosto perfektní.

Přišlo mi originální, že se příběh týkal prodeje vánočních stromků. Líbilo se mi to, protože jsem ještě nenarazila na knihu, kde by vánoční stromy byly tak stěžejní, a beru to tak za originální téma. Vlastně to prostředí na mě nejvíce zapůsobilo a způsobilo mi tak vánoční atmosféru, kterou jsem chtěla pocítit.

Od samého začátku je jisté, jak kniha bude pokračovat, a jaká bude konkrétní romantická linka. Nijak mi to nevadilo, naopak jsem byla ráda, že to bylo předvídatelné a díky tomu jsem si u knihy dokázala odpočinout. A jak se říká, tak i vypnout. Chemie mezi oběma byla uvěřitelná a ti dva se k sobě dobře hodili.

Plusem je, že se ve knize vyskytnou vtipné scény, u kterých jsem se docela pobavila. Samozřejmě se zde i objeví vážnější, a to zejména ty, které se týkají Calebovi minulosti. To by nebylo, aby kluk byl bad boy či měl špatnou minulost. Oproti němu mi Sierra v jednu chvíli přišla trošku neuvěřitelná. Má svá jasně stanovená pravidla, kterých se drží jak čert kříže, ale pak najednou od nich upustí. Kdyby to bylo pozvolna, dobře, ale takto mi přišlo, že to bylo příliš rychle.
No jasně! Přece si chvilku před rozchodem nebudeme kupovat drahý dárky!"
Hodně se mi na knize líbilo, jak se připojila Sierra ke Calebově činnosti. Bylo hezké dočíst se o tom, jak Caleb dělal radost různým lidem, a ještě lepší bylo, když s ním pak začala pomáhat Sierra. To mi na tom přišlo velmi kouzelné, a hlavně od obou moc milé.

Věřím, že se Vánoční zázrak zalíbí těm, kteří si chtějí na Vánoce přečíst vánoční příběh plný romantiky. Vánoční atmosféru rozhodně vytvoří. Jen musím upozornit na lehce otevřený konec, u něhož však je do budoucna jisté, jak to bude pokračovat dál.

 
Na to, že převládaly obálky té, která je i u nás, tak mi výběr dal docela zabrat. Nakonec se mi ale o malý kousek líbilo více čínské vydání, a také ho tu máte.

★★★★☆

8 komentářů:

  1. škoda otevřeného konce, ale zní to zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to jako parádní knížka. Je fajn, přečíst si o Vánocích nebo tématického :)
    Krásně Vánoce přeji! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, vždy se o to snažím, ať si na Vánoce přečtu něco vánočního. :)

      Vymazat
  3. Děkuji za tip, stále ještě hledám něco Vánočního (jednu knížku tedy už vybranou mám, ale další do zásoby se určitě bude hodit). Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím. Nějak těch vánočních knih je málo. :D

      Vymazat
  4. Jééé, tak tu si píšu hned na svůj seznam, protože to je přesně můj šálek kávy! :-)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.