Bojový anděl Alita



Originální název:
銃夢
Autor: Yukito Kishiro
Rok vydání celosvětově: 1990-1995
Nakladatelství: Crew
Série: Bojový anděl Alita
Počet svazků: 1. - 4. svazek
Žánr: Dobrodružné, Manga, Sci-fi
Počet stran: nad 400 stran
Obsah:
Epická akční sci-fi o bojovém robotovi, kterého najde jednoho dne doktor na vrakovišti. O robotovi, který nemá paměť, ale dokáže bojovat. Příběh zranitelného, ale přitom smrtícího robota, který byl svržen z nebes na zem a hledá svoje místo v životě, k tomu přímo vybízí.

~~~

Věřím, že většina vás Alitu bude znát ze stejnojmenného filmu. I já jsem nejdříve viděla film s tím, že bych si jednou přečetla i předlohu. Navíc konec filmu nahrával k tomu, abych se pustila do mangy. 
 
Nakonec jsem mangu začala číst až s mírným zpožděním. První svazek pro diváka krásně zopakuje to, co se odehrálo. A abych pravdu řekla, tak mi zde Hugo přišel ještě nesnesitelnější než ve filmu. Bavilo mě objevovat svět skrz Alitu a zjišťovat nové informace.

Pro mě menším bodem úrazu byly následující svazky. Smrtící anděl mě tolik nechytil, hlavně tím, že se převážně soustředil na motorball. Ale na jednu stranu musím uznat, že jsem se alespon něco dozvěděla o jejich sportu, a že je i dost nebezpečný. Za to následující třetí svazek mě velmi bavil. Když nad tím tak přemýšlím, tak to pro mě mělo trošku kolísavou kvalitu, kdy mě některé svazky bavily více a jiné méně.
Budu už navždy "Alita".
Je poznat, že manga pochází z 90. let díky kresbě. U každého panelu lze se soustředit na různé drobnosti a díky tomu si čtenář může udělat ještě lepší obrázek o místě, kde se příběh odehrává. Bojové scény jsou velmi dobře nakresleny, a lze tak snadno sledovat, co se odehrává, a sem tam můžete být i v napětí z toho, co se s danou postavou stane.

Z postav mi překvapivě sednul Desty Nova, i když to byl naprostý šílenec. Ale z těch postav mi přišel nejzajímavější. S Alitou jsem měla menší problém. Nedokázala jsem se do ní pořádně vžít a místy mi přišla i sobecká a díky tomu mi její chování vadilo.

Sérii Bojový anděl Alita bych určitě doporučila těm, kteří chtějí zjistit, jak by pokračoval film, či si jej oblíbili. Avšak tuto mangu bych nedoporučila začátečníkům, jelikož se může stát, že by vás tolik nechytila a možná byste i čtení vzdali. Avšak je to pouze na vás.
 
 
Na zahraniční obálky jsem se nedívala, jelikož u sérií pouze dávám obálku prvního dílu a posledního dílu. Jinak toto hodnocení jsem zprůměrovala.

★★★★☆



6 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze. :) I když tohle jde opravdu úplně mimo mě. :D

    OdpovědětVymazat
  2. film jsem viděla, ale po pravdě mě nějak extra neoslovil :) ani si už nepamatuji, o čem to bylo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu. Já si ho hned oblíbila, a hlavně mě bavil svým způsobem víc než manga. :D

      Vymazat
  3. Já sice neviděla film a knihu taky nečetla, ale Alita mě zaujala... píšu si na seznam! :)

    Ela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vřele doporučuji. Jsem zvědavá, co na ni řekneš. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.