Oheň probuzení



Originální název:
The waking fire
Autor: Anthony Ryan
Rok vydání celosvětově: 2016
Nakladatelství: Host
Série: Draconis Memoria, 1. díl
Žánr: Dobrodružné, Fantasy
Počet stran: 663 stran
Obsah:
V rozhlehlých zemích ovládaných syndikátem Železná loď není nic cennějšího než dračí krev. Získává se ze žil Červených, Zelených, Modrých a Černých draků žijících v zajetí nebo ulovených ve volné přírodě. Z dračí krve se dá destilovat elixír, jenž dává těm několika málo mužům a ženám, kteří draky dokážou zkrotit a jsou známí jako krvepožehnaní, hrůzostrašnou moc. Ale jen málo lidí zná pravdu: že řady draků slábnou. Pokud padnou, přijde velice brzy válka se sousední říší Corvantine. Poslední naděje syndikát vkládá do zvěstí o existenci jiného druhu draků, daleko mocnějších než ostatní, a do hrstky těch, jejichž úkolem je draky najít.

~~~

Od Anthonyho Ryana jsem měla v plánu si přečíst jeho sérii Stín krkavce, ale dříve se ke mně dostala Draconis Memoria, kterou mi jako dárek poslala Tohru. Taky jsem se do série brzy pustila a jen jsem koukala. Nečekala jsem, že mě dokáže tolik nadchnout.

Je to už nějaká chvíle, co mám ráda knihy o dracích, i když se zde jmenují jako draggové, kteří ve své krvi skrývají velkou moc. Už jen z toho mi bylo jasné, že se mi Oheň probuzení zalíbí. Líbilo es mi, jak zde existují různé druhy draggů, kteří mají své typické chování i působiště.

Převážně kapitoly byly dlouhé a jediné, co mě na nich rozčilovalo, bylo, že končily zrovna v tu nejnapínavější chvíli, a já tak musela počkat několik stran, než jsem se k tomu vrátila. To mě chvílemi bohužel rozptylovalo a neměla jsem chuť číst o něčem jiném. Knihu jsem si proto kouskovala, většinou jsem začala pohledem u Lizanne a skončila u Lizanne.
Patřila sice pirátům, ale sledovat skon lodi bylo vždy smutné.
Příběh je sledován ze tří pohledů, tajné agentky Lizanne, neregistrovaného krvožehnaného a námořníka Hilermora. Všechny tři pohledy mě bavily, protože díky nim jsem objevovala svět ze všech stran, jak z politikaření, historie tak i z tradic. Ohledně toho je vidět, že se jedná o velmi propracovaný svět, jelikož se zde vyskytují různá náboženství, pohádky různých zemí. Navíc knihu doprovází mapka, která umožňuje snazší orientaci.

Postavy mi přišly velmi realistické a nikdo mi z nich nepřišel plochý. Dokonce jsem u některých z nich zůstala v šoku, protože některé ty situace, či jejich úmysly, jsem vůbec neočekávala, a pak jsem jen zírala. Tudíž se jako čtenář můžete těšit na různé zvraty, na které budete jen zírat.
 
Knihu bych doporučila všem, kteří rádi čtou o dracích a o světě, který bude potřeba zachránit. Jedná se o velmi dobře napsanou fantasy trilogii, která stojí za přečtení.
 

Z obálek převládala převážně ta, která je i u nás. Ale vyskytly se též i další, ze kterých jsem měla výběr poměrně jednoduchý. A jak vidíte, vybrala jsem tuto anglickou obálku.

★★★★★

4 komentáře:

  1. celou trilogii mám doma, ale ještě jsem se k ní nedostala :)

    OdpovědětVymazat
  2. No tedy, to je pořádná bichle. :) Ale zaujala mě, a to i přesto, že knihy o dracích jinak moc nemusím... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani mi to nepřišlo, že by byla dlouhá. Strašně rychle uteklo čtení. :D

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.