Cena cti

Originální název: Honor
Autor: Thrity Umrigar
Rok vydání celosvětově: 2022
Nakladatelství: Ocelot
Žánr: Román
Počet stran: 343 stran
Obsah:
Indoamerická novinářka Smira se vrací do Indie, aby zde zpracovala reportáž, byť nerada: už dávno se svou rodinou opustila zemi a neměla v úmyslu se tam ještě někdy vrátit. Při sledování případu Míny - hinduistické ženy, kterou napadli členové její vlastní vesnice a rodiny kvůli tomu, že se provdala za muslima - se Smita setkává se společností, v níž má tradice větší váhu než vlastní srdce, a s příběhem, který hrozí odhalit bolestná tajemství Smitiny minulosti. Zatímco osud Míny visí na vlásku, Smita se snaží všemi možnými způsoby napravit situaci. Zároveň zjišťuje, že ji stále více přitahuje Móhan, Ind, kterého potkává při plnění svého úkolu. Dvojí milostný příběh Ceny cti je však stejně odlišný jako kultury samotné Míny a Smity.

~~~

Nejdříve chci poděkovat Megaknihám, kteří mi zaslali knihu ke zrecenzování. Dost jsem nad Cenou cti uvažovala, jelikož anotace zněla hodně zajímavě. Nakonec mě kniha na sebe velmi nalákala s tím, že se zrovna bude jednat o žánr, který mě určitě zaujme.

Zprvu mým největším problémem bylo začtení se do knihy. Styl psaní mi dal chvíli zabrat, než jsem si zvykla. Přišel mi strohý, a dokonce jsem se i chvílemi dokázala ztratit ohledně toho, kdo co řekl. Nakonec jsem si na něj přivykla asi po takových padesáti stránkách. Než jsem si na to navykla, tak jsem bohužel Cenu cti častěji odkládala, než četla. Ale jakmile, už mi styl psaní nedělal problém, tak jsem knihu už jen tak neodkládala.

Když se postupně začal děj zaměřovat na Mínu, tak jsem se do příběhu mnohem více ponořila. A bylo mi z toho zle. Zle z toho, co chtěli udělat nevinnému dítěti. I teď, co o tom píšu, je mi z toho úzko. Svým způsobem tohle byly chvíle, kdy mě kniha dokázala rozčílit. Co všechno dělali jen kvůli tradicím. Rozčilovalo mě, jak je to tam až, tak moc zakořeněné, kdy jakákoli lehká odchylka od zvyklostí je okamžitě špatná a je potřeba ji potrestat.
Tolik tohle město miloval, ale Mumbaj mu jeho lásku neoplatila.
Svým způsobem jsem očekávala, že zde bude mnohem více romantiky. Docela mě překvapilo, že se zde skoro vůbec nevyskytovala a moc jsem si nějakých náznaků nevšimla. Spíše mi to přišlo, že si autorka řekla, že teď by se to hodilo a dala to tam. Takže pokud jste romantická duše, tak opravdu romantiku od Ceny cti neočekávejte.

Ale z ohledu příběhu, který se zaobírá Indií, tak je to velmi čtivá kniha, která dokáže zaujmout a nepustit, dokud se člověk nedozví, jak to vůbec skončí. Líbil ose mi, že jsem se dozvěděla i něco o minulosti Smity a pochopila tak lépe její vztah k Indii. Hodně si toho vytrpěla, když to tak vezmu.

Určitě Cenu cti doporučuji všem, kteří by se rádi dozvěděli o tom, jaké to je v Indii. Jenom podotýkám, místy je to o dětech, jimž se má stát něco zlého. Jinak ale věřím, že se vám kniha bude líbit. Cenu cti si můžete pořídit na stránkách Megaknih.
 

Z obálek jsem vybrala portugalskou, která mě velmi oslovila. Jinak převážně převládá ta obálka, která je i u nás.

★★★★☆

 

10 komentářů:

  1. ta zahraniční obálka vypadá vážně hezky :) co se knihy týče, nevypadá to vůbec na lehké čtení... ale zní to opravdu zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To opravdu nebylo lehké čtení. Některé části daly zabrat.

      Vymazat
  2. Mně se tentokrát líbí obě obálky. A děj mě docela oslovil, mám ráda příběhy z Indie, přijde mi, že se mi nějak vyhýbaly a chci to napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli tě to láká, tak to určitě zkus. Je to dost silný příběh. :)

      Vymazat
  3. Líbí se mi obě obálky, kniha vypadá dobře :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tuto knihu neznám :-)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.