Erebos



Originální název: Erebos
Autor: Ursula Poznanski
Rok vydání celosvětově: 2010
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Thriller, Young Adult 
Počet stran: 320 stran
Obsah:
Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud neposlouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit? 

~~~

Až teď jsem se při psaní recenze podívala na další knihy od této autorky a překvapilo mě, že ty knihy znám. Já si říkala, že mi její jméno připadá povědomé a teď už vím i proč. A hlavně jsem ráda, že jsem vyzkoušela její knihu Erebos, kterou napsala moc dobře.

Co jsem tak narazila, na tento příběh se vyskytuje mnoho rozdílných názorů. Můj je velmi pozitivní, jelikož mě kniha velice chytila a vůbec mě nepustila, dokud jsem ji nedočetla. Takže se dá říci, že jsem se na ní stala závislou jako hráči na hře. A že to byla vskutku zajímavá hra. Popravdě, pokud bych narazila na takovou hru, asi bych se na ní stala též závislou. Ale říkám si, že bych snad měla dostatek rozumu než ostatní a ještě bych brala ohled na svůj soukromý život.

Zprvu mi menší problémy dělalo prolínání reality a pouhé hry. Takže jsem sem tam přemýšlela, co se to zrovna děje, ale po chvíli jsem si na to navykla. Dokonce se mi to prolínání začalo líbit. Nebylo to nijak rušivé, spíše takové přirozené. A celkově to k příběhu i sedělo.
Pošleme ti neodposlouchávaného poštovního holuba," řekla Emily se smrtelně vážným výrazem.

Mně osobně nejvíce bavila ta část, která se týkala hraní. Tu jsem si snad nejvíce užívala a byla jsem zvědavá, co bude dál čekat Nickovu postavu. Ovšem po jedné situaci jsem se obávala, že se mi kniha už tolik líbit nebude, ale překvapivě mi to snad přišlo ještě o něco zajímavější než hraní. Hlavně to postupné objevování. Bylo to opravdu dobře promyšlené.

Nemůžu říci, že bych k nějaké postavě měla sympatie, či že jsem si ji oblíbila. Zde se nic takového nestalo. Ale netvrdím, že byly špatně napsané. Nick mi přišel dobře napsaný a dokázala jsem si barvitě představit, co prožíval. Z nich mi přišel nejopravdovější. Ale o Emily to již nemohu říci, ačkoli se jednalo o vedlejší postavu, přišla mi taková šedá, bez nějaké osobnosti.

Prostředí bylo pěkně vylíčeno, což je u scén, které se týkaly hry či bojů velice důležité. Dokázala jsem si díky tomu představit jednotlivé nestvůry a dokonce i typické rysy různých ras. Snad nejvíce jsem si užila různé scenérie a pak, jak bylo úsměvné, když vám byla vysvětlena jedna věc. Tak to bylo něco.

 
Z obálek mě nejvíce zaujala tato srbská obálka. Častokrát se objevila obálka v červeném provedení s okem, tu jsem sem ovšem nepřidávala, jelikož taková je i naše další verze obálky.

★★★★☆

23 komentářů:

  1. Autorku neznám, ani knihu. Nicméně příběh vypadá zajímavě, napínavě. Nejspíš s po ní podívám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se po tom podívej. A jestli ji budeš číst, doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  2. Wow! To zní hodně zajímavě. Autorku si myslím že znám, ale musím se podívat do databazeknih.cz, jestli se nepletu. Mám ráda tyhle young adult knihy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že autorku budeš znát díky jejím thrillerům. :)

      Vymazat
  3. Knihu jsem četla, to si ještě pamatuji, ale už moc přesně nevím, o čem byla. Líbila se mi, ale v paměti mi úplně neuvízla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám též podobný pocit, že to tak s ní dopadne stejně.

      Vymazat
  4. Nad Erebos už nějakou tu dobu přemýšlím, takže někdy třeba. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se k němu dostaneš, doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  5. Mňa Erebos sklamal. Síce je to už nejaký ten čas, čo som ho čítala, ale viem, že som nadšená veľmi nebola. Ale námet bol rozhodne zaujímavý, lenže mňa tieto virtuálne/počítačové hry v knihách veľmi neberú. Takže to možno bude tým :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to možné. :) Ne vždy to padne všem. :D

      Vymazat
  6. Tak tuhle knížku jsem vůbec nemohla dočíst.. Nevím ani proč.. :D

    https://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná ti vůbec nesedla a měla jsi chuť na jinou knihu. :D

      Vymazat
  7. Autorku samozřejmě znám :)) ale její knihy mě zatím příliš nelákají.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě od ní pár zaujalo, ale že bych je hned chtěla přečíst, to zas ne. To mám v plánu jiné. :)

      Vymazat
  8. Tak to je mega zajímavý! Jen matně mi to připomíná jednu knihu, kterou jsem před lety četla, ale mám tato témata ráda, takže se po ní určitě poohlédnu :)

    OdpovědětVymazat
  9. Četla jsi NEED? To je hodně podobný. Nebo aspoň mi to přijde. Taky pěkná kniha, i když někdy jsou tam trochu cheap dialogy. Ale jinak se mi to četlo taky dobře🙂. Tohle si ráda seženu, díky za tip.

    Verča ze Ztracena v Praze I Čas utíká rychleji, když pracuješ... I MŮJ ŽIVOT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nečetla jsem, ale teda rozhodně se po tom poohlédnu. Teď si na chvíli od tohoto tématu dám pauzu, ale rozhodně NEED zkusím. :)

      Vymazat
  10. Knihy od Poznanski mám moc ráda :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já plánuji, že bych od ní mohla zkusit i další knihy. :)

      Vymazat
  11. To vypadá skvěle. Možná ji zkusim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ji zkus. :) Doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  12. Erebos jsem před lety objevila v levných knihách a pamatuju, že mě to hrozně bavilo! Navíc jsem jako malá hrála podobné hry, takže jsem se dokázala vžít do toho příběhu ještě o něco víc... :) super knížka

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.