Zmizení Sáry Lindertové


Autor: Kateřina Šardická
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Detektivní, Thriller, Young Adult
Počet stran: 412 stran
Obsah:
Jednoho podzimního večera vešla bezproblémová studentka Sára Lindertová do metra a víckrát ji nikdo neviděl. Hlavní vyšetřovatel Richard Ehler spojuje Sářino zmizení se starým případem, který mu ani po letech nedává spát. Po dívce pátrá i její sestra Klaudie se Sářiným přítelem Oliverem. Oni i policie vědí, že nezmizela dobrovolně, a brzy zjišťují, že není jediná, po kom se slehla zem. V metru totiž začíná mizet stále víc lidí. Klaudie je přesvědčená, že hluboko pod městem žije něco, co se nedá vysvětlit ani popsat. Neviditelné zlo, které lační po další oběti. A tou má být ona...

~~~

Po mnoha měsících, kdy jsem se přesvědčovala k tomu, že bych mohla pokusit o spolupráci, jsem napsala megaknihám a hle, vznikla tak spolupráce. Jsem jim za to vděčná a hlavně i šťastná, protože se mi díky nim splnil můj největší blogový sen. Tímto se jim klaním za zaslání Zmizení Sáry Lindertové.

Když nad tím tak přemýšlím, toto je po vážně velmi dlouhé době, co jsem zkusila thriller. Jsem z toho nadšená, protože mi kniha a styl autorky přímo sedly. Dokonce mi při čtení přeběhl mráz po zádech. Zvláště se to týkalo scén, které byly v metru. Ty byly nejlepší a na knize mě nejvíce bavily. Hlavně to, když přemýšlíte, co a jak se to stane. A jací jsou to vůbec lidé, kteří zmizí.

Popravdě, pod žánrem Young Adult jsem se docela bála, jak to tam bude zakompované. Snad nejvíce jsem se bála toho, že by se tam mohla objevit přehnaná romantická linka, což mé obavy naštěstí nebyly naplněny a převážně se jednalo o detektivní thriller s fantaskními prvky. Za mě se tato kombinace skvěle vyvedla. Hlavně ty fantaskní prvky, které mě na příběhu hned upoutaly.

Co mě na knize nejvíce překvapilo, byla velikost písma. Bylo o něco větší, než jsem zvyklá, ale brzy jsem si na něj navykla a stránky pak utíkaly velmi rychle. Dalším plusem pro mě bylo, že to nemělo dlouhé kapitoly, takže když jsem knihu odložila, tak pokaždé jsem si ji dočetla ke kapitole. Začínám objevovat výhody krátkých kapitol.

Na metru je cosi šíleného - nutí nás zírat sobě samým do nitra.

V knize se vám vyskytne pohled různých postav, který je ovšem v er-formě. Snad nejvíce mě bavil Klaudiin a Adamův pohled. O těch dvou jsem nejradši četla a vlastně jsem si je i docela oblíbila. Ovšem Oliver mi sem tam trošku lezl na nervy, ale to se dá pochopit. Přece jen jeho Sára mu najednou zmizela ze života.

Prostředí bylo dobře popsané a dokázala jsem si všechno představit. Dobré bylo, že se místa obměňovala, takže v jednu chvíli se to týkalo metra, různých částí města i místností. Takže to nezapadlo do žádného stereotypu. Hlavně nepočítejte s tím, že by se jednalo o dlouhé popisy, spíše se jedná o takové, které vám popíšou důležité rysy prostředí.

Řekla bych, že tahle kniha by byla ještě lepší, kdybych si ji četla při cestě metrem. Myslím, že bych si tak navodila ještě lepší atmosféru, ale pak bych asi už jezdit nechtěla. Takže pro ty odvážné, co mají možnost to číst v metru, určitě to za ten pokus stojí.

MegaknihyTímto ještě jednou děkuji megaknihám, že se se mnou odvážili uzavřít spolupráci. A pokud vás tato kniha zaujala, tak ji naleznete zde.

 ★★★★☆

10 komentářů:

  1. Moc gratuluji ke spolupráci s MegaKnihami. To znamená, že bys příště mohla mít i něco od Ocelota, ten píše přes MegaKnihy. Tak třeba se budeme nad něčím rozčilovat společně (nebo budeme mít protichůdný názor), jsem zvědavá. Každopádně ještě jednou gratuluji, první spolupráce s nějakým knihkupectvím nebo nakladatelstvím je velká věc. I já jsem měla jako první spolupráci právě MegaKnihy a u nich je to zkrátka úžasné. :D

    Dobře, tak až se někdy pustím do Zmizení Sáry Lindertové, pojedu metrem. Jsem z Prahy, takže tu možnost mám. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) To hned člověka potěší, když uzavře spolupráci a hlavně, když je to jeho úplně první. :)
      Tak až to zkusíš, tak mi řekni, jaké si z toho měla pocity. :D

      Vymazat
  2. I já gratuluju k nové spolupráci. :)
    Kniha vypadá už podle obálka vážně skvěle. Určitě se po ní podívám. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na tuhle knížku mám dlouho zálusk. Teď čtu Kříďáka, ale tahle by mohla následovat, protože po ní fakt dlouho koukám. Jsem ráda, že to není sračka🤣. Jo a obálkou mě samozřejmě taky hned zaujala😁.

    Verča ze Ztracena v Praze I Zajímavosti za léto 2019 I OBLÍBENCI

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se už nebudeš muset bát, že bude hrozná. Popravdě, uvažovala jsem, že jí dám i 5*. :D

      Vymazat
  4. Moc děkuju za recenzi! Potřebovala jsem něco, co by mě nakoplo si tu knihu přečíst 😀. Slyšela jsem na ni různé ohlasy, ale spíš se přikloním k tobě. Těším se, až se do ní pustím ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo? Popravdě, já na ni snad ani nic nečetla. :D Doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.