Ohnivé květy


Originální název: A Fall of Marigolds
Autor: Susan Meissner
Rok vydání celosvětově: 2019
Nakladatelství: Ocelot
Žánr: Román
Počet stran: 334 stran
Obsah:
Září 1911. Zdravotní sestra Clara se na Ellisově ostrově stará o přistěhovalce. Jeden z nich ji zaujme nejen svým osobním příběhem, který zrcadlí její vlastní ztrátu, ale také nádherně zdobeným šálem s aksamitníky. Právě tento šál postaví Claru před těžké dilema, kterému musí čelit.
Září 2011. Stejný šál s aksamitníky zachrání život Taryn, která přežila kolaps Světového obchodního centra. Při tragédii však zahynul její manžel. Po deseti letech od tragédie se v novinách objeví dlouho ztracená fotografie, která Taryn přivolá nejen vzpomínky na tento hrůzostrašný den, ale také jí do života vnese to, co již považovala za dávno ztracené.
Obě ženy byly svědkem smrti milovaného muže a bojují se smutkem, na cestě zpátky do života je provází právě šál, který kromě naděje přináší i víru v silnou moc lásky. (zkráceno)

~~~

Díky spolupráci s megaknihami mi byla nabídnuta tato kniha a já toho využila. A řeknu vám, to bylo teda něco. Upřímně jsem nečekala, že mě kniha dokáže natolik pohltit, proto jsem ji dokázala přečíst během pár dní. Byl to velice silný příběh, který mě dostal a stále mi přijde, že nemám dostatek slov na vychválení knihy.

Už jen podle obsahu vám je jasné, že se bude jednat o dva příběhy. Popravdě, obě hrdinky jsem si velice oblíbila a přirostly mi k srdci. Ale k mé radosti se velká část knihy zaobírala Clařiným příběhem. Zrovna Claru a její potloukání se světem mě nejvíce chytilo a dokázala jsem se do ní i poměrně vžít. To, jak se snažila se vším vyrovnat, a jak pomáhala ostatním. Bylo to kouzelné a milé.

Zato Taryn se v knize tak často nevyskytuje. Má zde o trochu menší roli, ale i tak její příběh je skvěle napsaný. Jiná událost, ale podobně zasažený osud. Když to vezmu, tak zrovna Tarynin osud mi zde přišel mnohem krutější a sem tam jsem zůstala v naprostém v šoku. Hlavně, když vezmete v potaz, že se něco takového mohlo i stát. Přiznám se vám, že jsem byla i chvíli dojatá.

Hned co jako dalšího se mi líbilo, bylo propojení šály s aksamitníky s dvěma ženami. Potěšilo mě, když jsem zjistila, jak k tomu došlo. A vlastně i ten příběh s tím šálem. Tam toho bylo, tolik osudů, co se s ním propojilo. Vůbec jsem nečekala něco takového, hodně mě to překvapilo.

Vše krásné v sobě skrývá příběh, který touží být vyprávěn.

Velkým plusem pro mě bylo, že se zde vyskytují krátké kapitoly. Takže už jen díky tomu mi přišlo, že mi čtení poměrně rychle utíkalo a snadno jsem si mohla dočíst kapitolu, kdykoli jsem potřebovala. Ale to se moc nedělo, protože jsem se od knihy ale vůbec nedokázala odpoutat. Proto doporučuji, abyste si na ni udělali čas, jelikož budete chtít vědět stejně jako já, jak to nakonec dopadne.

Popis okolí byl perfektně popsán. Nebylo potřeba nijak sáhodlouhých popisů, které někdy dokážou omrzet a vytrhnout ze čtení. Zde se jednalo o to nejdůležitější, abyste si to dobře představili. A mně se to dost dařilo. Dá se říci, že jsem viděla, jak to tam vypadalo a probíhalo, jako kdybych byla uprostřed dění a týkalo se to mě.

Jak můžete vidět, z knihy jsem naprosto unešená a pro mne se jedná o zatím nejlepší knihu, kterou jsem tento rok četla. A ještě k tomu patří k mým oblíbeným knihám, kam si dávám opravdu jen ty nejlepší knihy. Pokud nad ní přemýšlíte, určitě si ji přečtěte. Najdete ji na stránkách megaknihy, kde si ji můžete pořídit, a kterým děkuji za poskytnutí tak úžasné knihy.



Co jsem tak koukala na obálky, tak mě jako jediná zaujala tato holandská obálka. Ale abych pravdu řekla, tak stejně se mi nejvíce líbí ta naše.

★★★★★

14 komentářů:

  1. To vypadá na velmi silný příběh!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jup, a dokonce je silný. Hlavně některé ty části. Ještě stále z toho nemám slov.

      Vymazat
  2. Myslím, že to bypadá na opravdu zajímavý příběh :) Něco takového si s chutí přečtu, díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že jsem tě knihou zaujala. Určitě za to přečtení stojí. :)

      Vymazat
  3. Osobne by som po knihe asi nesiahla, je to iný žáner než obvykle čítam, ale zasa upútala by ma obálka, tá je výrazná a svojím spôsobom pekná. Je super, že sa ti príbeh tak páčil a najmä, že je dobre napísný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě to byl též žánr, co jsem moc nečetla. Spíše teprve druhá kniha s tímto zaměřením. A o to víc mě nadchla. :)

      Vymazat
  4. Na knihu se teprve chystám, tak ráda vidím tak vysoké hodnocení! :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  5. Áno, tak túto knihu musím mať, to je presne moja šálka kávy!!!♥♥♥ Joj, ja som nadšená už teraz a to som ju ešte ani nečítala :-D Skvelá recenzia, veľká vďaka za tvoj názor a tip!♥😊♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že jsem tě recenzí natolik zaujala. :) Opravdu knihu vřele doporučuji. :)

      Vymazat
  6. Naprosto souhlasím, kniha byla skvělá a ještě překonala má očekávání. :) Jen mě mrzí, že příběh Taryn nebyl moc rozepsaný... Naše obálka je rozhodně nejkrásnější. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako jo, Taryn tam byla dost málo. Ale měla také zajímavý příběh. :) To souhlasím, máme opravdu krásnou. :)

      Vymazat
  7. Knížka vypadá opravdu zajímavě, začínám litovat, že jsem se jí “zřekla” :D. Ale co, kdyžtak si ji půjčím. Mám ráda proplétání minulosti se současností a tady to asi krásně sedělo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakožto toho propélátní minulosti jem se i trochu bála, ale bylo to zde perfetkní. :) Nejvíce to umocňoval ten šál. :) Takže pokud bude šance, tak ji určitě zkus. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.