Illuminae


Originální název: Illuminae
Autor: Amie Kaufman, Jay Kristoff
Rok vydání celosvětově: 2015
Nakladatelství: CooBoo
Série: Akta Illuminae, 1. díl
Žánr: Dobrodružné, Sci-fi, Young Adult
Počet stran: 608 stran
Obsah:
Píše se rok 2575 a dvě znepřátelené korporace jsou ve válce kvůli planetě, která je stěží něčím víc než obřím kusem kamene pokrytým ledem. Obyvatele o útoku nikdo nevaroval, nikomu na nich nezáleží. Kady je nucená spojit se s bývalým přítelem Ezrou a pod nepřátelskou palbou se snaží dostat k evakuační lodi, která oba dostane do bezpečí. Jenže po celé planetě se šíří zmutovaná epidemie. Úniková flotila se snadno může stát pastí a jejich hrobem.

~~~

Konečně jsem se po velmi dlouhé době dostala k Illuminae,chtěla jsem si ji už přečíst nějakou chvíli. A vlastně nebýt Humbooku, tak bych o ní ani nevěděla. Ale za to přečtení rozhodně stála, něco takového jsem potřebovala jako sůl.

Myslím, že ohledně této záležitosti nebudu jediná, kdo ji vychvaluje, ale musím se k tomu připojit. Ta grafická úprava knihy je naprosto dokonalá. Popravdě, už delší dobu jsem si chtěla přečíst knihu, která bude mít podobnou grafickou úpravu a Illuminae mi to splnila se vším všudy. Narazíte tak na různé dokumenty, sepsané záznamy z rozhovorů či kopie z komů.

Vím, že u jedné stránky jsem měla menší problém s tím, že jsem vůbec nevěděla, kde mám začíst číst. Tak jsem to chvíli zkoumala a nakonec to nějak otipovala, jakožto dávalo to smysl, takže jsem to asi dobře odhadla. A co mě nejvíce na knize nadchlo, bylo, že se tam jedna část četla vzhůru nohama. Takhle dlouho jsem nadšená nebyla.
  
Máš mě. A dokud neumře poslední hvězda v galaxii, budeš mě mít dál."

Velkým plusem v této knize jsou zvraty. Celou dobu nečekáte nic, co by vás mohlo překvapit a najednou bum, hned tu máte zvrat a jen zíráte na to, co se to stalo a hlavně, jak to mění váš názor. K tomu když tam přidají ještě další dokumenty. Opravdu jsem sem tam musela odložit knihu a pouze nad tím přemýšlet. A že těch zvratů tam je. Navíc, jsem žádný z nich nečekala, takže věřím, že vás může podobně šokovat jako mě.

Z postav, se kterými jsem se setkala, jsem si snad nejvíce oblíbila Kady. Ve všem jsem jí fandila a hlavně u určitých scén jsem byla napjatá jak struna a nedutala jsem. I když zprvu mi chvíli trvalo, než jsem si ji oblíbila, ale po pár stránkách hned byla mou oblíbenkyní a bavilo mě o ní číst.

Hned jako dalšího jsem si oblíbila SPIRA. Nevím čím to, ale postupem času si mě naprosto získal a to jsem ho jakožto neměla předtím ráda. No, nakonec byl fajn a zprvu mě mrzela jedna věc, ale pak jsem byla spokojená. A to díky konci, opravdu mě to potěšilo.


Už jsem si myslela, že vám žádnou obálku neukážu, jelikož jsou všechny stejné. Jen pár se odlišuje trošku jinou barvou či písmem. Nakonec jsem ale našla dánskou verzi, která splňuje hned dvě zmíněné odlišnosti, a tu já vám sem přidávám.

★★★★★

14 komentářů:

  1. Pri tejto knihe som tak dlho váhala, až som nakoniec jej podľahla. Hoci neviem, či budem v sérii pokračovať, tak som si prvú časť rozhodne užila :)
    P.S. Spiro je úžasný!!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I dvojka je naprosto super napsaná. :) Jen ta trojka už oproti předcházejícím dílům trochu pokulhává. :/

      Vymazat
  2. Pěkná recenze. :) Ke knize, potažmo celé sérii, bych se ráda někdy dostala. Líbí se mi hlavně originální koncept, kterým je kniha napsaná. Naše obálka se mi líbí víc než ta dánská. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ti přeji, aby ses k ní dostala. Určitě za to přečtení stojí. :)

      Vymazat
  3. Tuhle knihu mám skutečně ráda! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se ti nedivím. :) Taky ji mám ráda. :)

      Vymazat
  4. Joj, Illuminae, tak táto kniha si stále nevie ku mne nájsť cestu, no dúfam, že sa to jedného dňa zmení :D Peknučká recenzia!♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad jednou ji nalezne a bude se ti líbit. :)

      Vymazat
  5. Tahle serie je proste pecka, hlavne diky netradicnimu zpusobu napsani :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Já osobně tohle netradiční psaní mám hodně ráda. :)

      Vymazat
  6. To zní vážně hodně zajímavě, ten děj a hlavně grafické podání knihy, to jsem ještě nezažila takto psané. Musím nějaký tento druh také vyzkoušet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to vyzkoušej, vřele doporučuji. :) Já se teď poobhlížím po podobné knize. :)

      Vymazat
  7. Knihu som čítala asi rok-dva dozadu a páčila sa mi. Grafické spracovnie je naozaj vydarené a originálne, veľmi sa mi páčilo, aj keď dej mi občas prišiel trošku natiahnutý najmä v druhej polovici tam by som to trošku preškrtala :D Ale inak dobrý príbeh :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, graficky je to naprosto skvělé. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.