Křest ohněm



Originální název: Chrzest ognia
Autor: Andrzej Sapkowski
Rok vydání celosvětově: 1996
Nakladatelství: Leonardo
Série: Zaklínač, 5. díl
Žánr: Dobrodružné, Fantasy, Román
Počet stran: 296 stran
Obsah:
Setkáváme se opět Geraltem, který si léčí zranění utrpěna na Thaneddu v tajemném lese Brokilonu u dryád. Do příběhu vstupují nové důležité postavy, o kterých byla v dřívějších knihách jen malá či žádná zmínka. Na prvním místě je to lučištnice Milwa. Dále pak rytíř Cahir a nakonec ještě postava nejtajemnější Regis… 

~~~

Pokud se někdo z vás vyskytuje na ČBDB, doporučuji vám, abyste nečetli tamní anotaci. Vyspoileruje vám jednu věc, která je velmi milá, kdy můžete hádat, o co či koho jde. A teda jsem ráda, že jsem ji vůbec nečetla. Což tak zjišťuji, když mám jasné, že budu číst sérii, tak anotace už nebudu číst, nechám se přímo překvapit.

K tomuto dílu jsem se musela hodně nutit, abych se do něj pustila. Čas opovržení ve mne zanechal menší neuspokojenost v tom, že mě kniha moc nebavila. A ani jsem si z ní moc nevybavovala a všechno se mi slilo. Což u Křtu ohněm vůbec, ale vůbec nehrozí. Četlo se to moc dobře a bavilo mě to. Děj pěkně plynul, sem tam se ovšem trochu objevily nudnější pasáže, ale bylo to dost dobré.

Řekla bych, že velkým pozitivem je objevení se nových postav, které Zaklínače obvzláštní a můžeme tak objevovat jejich chování. Navíc se zde vydáme i na dobrodružnou cestu, která je opravdu povedená. A čtenář si tak přijde, že cestuje s nimi. K tomu se i zde objeví trpaslíci a ty si oblíbíte, aniž byste věděli jak.

„Zabili mě!" kvílel trubadúr. Dost nahlas, na zabitého.

Jediné, kdo mi tu tak trochu šel na nervy, byl Geralt. Nebudu konkrétně říkat v čem, protože bych možná zkazila zážitek ze čtení. Tak sami když tak uvidíte. Též, co mě příliš nenadchlo, byly úseky týkající se čarodějek a hlavně intrikaření. Naštěstí to se zde tak příliš často nevyskytovalo, takže to více méně moc nevadilo, když se to přece jen objevilo.

Pokud jste si oblíbili Ciri, budu vás muset zklamat, ale zde se toto děvče příliš neobjevuje. Sem tam se o ní dozvíte, co se jí stalo či co momentálně provádí. Ale veškerou roli mají na sobě Geralt a jeho skupina, která za ní vyrazila.

Jestli jste byli zklamaní předchozím dílem, tak se ničeho nebojte a vrhněte se v klidu do dalšího pokračování. Je opravdu mnohem lepší a čte se přímo skvěle. A zaručuji vám, že nebudete z něho vůbec zklamaní.


Kdo z vás neviděl zahraniční obálky Zaklínače, tak se na ně podívejte. Jsou naprosto nádherné a nejradši bych sem dala všechny a ne jen jednu. Tato obálka je konkrétně německá.

★★★★☆

16 komentářů:

  1. Manžel pomalu dočítá jedničku a čeká na něho dvojka :D Miluje hru, seriál a ted už i knihy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na seriál teprve chystám, ale stále ne a ne se k němu dostat. :D

      Vymazat
  2. Tak takhle daleko se Zaklínačem ještě nejsem, ale doufám že se ke knize taky brzo dostanu. Jsme zvědavá, čím může Geralt lízt na nervy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ano, doufám, že se ti bude líbit. :)

      Vymazat
  3. Já nevím, Zaklínače znám seriálově, ale knížky mě zatím minuly, okolí mě od nich zrazuje, tak nevím, jestli se začíst

    nikidelfin.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závisí jestli ten žánr máš ráda a jsi připravená na časté skákání mezi situacemi, sem tam i politickými konverzacemi. Jestli ano, tak ji zkus. :)

      Vymazat
  4. No páni, Zaklínač. Tahle série vzbuzuje vzpomínky. První díl jsem četl jako dvanáctiletý, když jsem ležel v nemocnici. Vznik videoher byl splněným snem, avšak seriál mě strašně zklamal. A to jsem přežil setkání s autorem knih, který je vůči svým fanouškům neuvěřitelně nevraživý a nerad dává autogramy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je dobrý, o tom, že je nevraživý slylším prvně. Ale je dobré to vědět. :D

      Vymazat
  5. Mala by som si dať rereading celej série, lebo kedysi som skončila tuším pri šiestej časti a potom som už musela knihy vrátiť, ale inak ma dej bavil a je to zaujímavé čítanie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ti do konce moc nezbývalo. :) Třeba jednou se k tomu dostaneš. :)

      Vymazat
  6. Moc pěkná recenze. :) V nejbližší době se na Zaklínače nechystám, ale začínám uvažovat o seriálu... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se k seriálu dostala jen k tomu, že jsem najela na první epizodu a pak jsem zase vyjela. :D

      Vymazat
  7. K Zaklínači jsem se dostala během loňského roku, kdy jsem si zakoupila hru a ta mě vskutku nadchla. Později jsem se přidala i mezi fanoušky seriálové verze. Takže mi už zbývá akorát se jednoho krásného dne doplácat i ke knížkám. :D
    Celkově se mi svět Zaklínače líbí, ale autor mi je krajně nesympatický. Už jenom po zjištění, jak zavrhoval herní podobu svého světa a pak podal hned žalobu, když se ukázalo, že hry pěkně sypou a on na tom kvůli své hlouposti prodělával.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ještě seriál neviděla, ale plánuji to. Musím co nejdříve napravit. :D
      O tomto jsem slyšela a v tomto ohledu mi též přijde nesympatický.

      Vymazat
  8. Zaklínače jsem nečetla ale shlédla seriál a celkem mě bavil, neříkám že to byl nejlepší můj seriál ale až budou nové řady tak určitě je zkouknu a po tvém popisu tohoto dílu se do knih asi prozatím pouštět nebudu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na knihy je spíše potřeba ta správná nálada, aby chytily. :) Já osobně se na seriál teprve chystám. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.