Obsidio



Originální název: Obsidio
Autor: Amie Kaufman, Jay Kristoff
Rok vydání celosvětově: 2019
Nakladatelství: CooBoo
Série: Akta Illuminae, 3. díl
Žánr: Dobrodružné, Sci-fi, Young Adult
Počet stran: 624 stran
Obsah:
Kady, Ezra, Hanna a Nik se jen těsně zachránili po útoku na stanici Heimdall a nyní se ocitli nacpaní se 2 000 uprchlíky na kontejnerové lodi Mao. Když je skoková stanice zničena a jejich zdroje se tenčí, jedinou možností je vrátit se na Kerenzu – ale kdo ví, co naleznou sedm měsíců po invazi?
Mezitím se Kadyina sestřenice Asha, která přežila počáteční útok BeiTechu, připojila k hnutí odporu na Kerenze. Když se Rhys – její bývalý – objeví na Kerenze, ocitnou se na opačných stranách konfliktu. 

~~~

Dostala jsem se ke třetímu dílu Akt Illuminae a jakožto, měla jsem velká očekávání. Co mě ale překvapilo, bylo, že jsem knihu dokázala přečíst za tři dny. Vybavuji si, že ostatní knihy mi trvaly o něco déle. Nakonec se nedivím, že jsem to tak rychle přečetla.

Co mě na knize dokáže vždy potěšit, tak to, že název knihy se v ději objeví a bude mít i svůj menší význam či tak podobně. Díky tomu si tu knihu dokážu ještě více oblíbit. A tohle se mi stalo u celé série Akt Illuminae. Každý její název se tam objeví a to mi dokázalo hned zpříjemnit čtení. Naposledy jsem to měla u Snu Ockerwee.

Zprvu jsem byla trochu zklamaná, moc mě to nechytilo a přišlo mi, že už to není takové jako předchozí díly. Ale pak naštěstí nastal obrat, asi tak po dvousté stránce, a mě to začalo bavit. Hlavně jsem nutně potřebovala vědět, jak to celé skončí. Mohu říci, že chvílemi jsem tedy byla napjatá jak kšandy. Ke konci knihy jsem měla tendenci přeskakovat stránky, jen se dozvědět, co se stalo. Popravdě, tohle se mi opravdu dlouho nestalo. 

Tak aspoň budeme žít naše životy tak, aby stálo za to pro ně umírat."

Poznáváme zde nové postavy, a to Ashu a Rhyse. Abych pravdu řekla, tak jsem si docela oblíbila Ashu, ale Rhyse už tolik ne. Stejně i teď po dočtení k němu nemám vytvořený moc velký vztah. Důvod je velice jednoduchý, tyto dvě postavy nebyli těmi hlavními hrdiny, jak můžeme být zvyklí od Illuminae a Obsidia. Zde se už od samého začátku střídají záznamy z Kerenzy IV a členů z posádky Maa.

Řekla bych, že každá z postav dostala pěkně vyhraněný úsek. Nepřišlo mi, že by se tam někdo objevoval více či méně. Vlastně jsem s tím docela spokojená, že jsou zde úplně všichni z minulých dílů. Stále si dovoluji tvrdit, že mými nejoblíbenějšími postavami jsou Kady a Ezra. A samozřejmě Spiro, toho jsem si opravdu šíleně oblíbila. Neřekla bych, že zrovna UI mě tak dostane.

Opět musím pochválit grafické zpracování knihy. Pokaždé mě dokáže tolik udivovat. Hlavně to, když se tam objeví ty obrázky, a nebo nástěnka s nápisy. Pro mě je to velice originální a dobře vymyšlené. Záznamy z bezpečnostních kamer tu nejsou tolik dlouhé. Spíše takové kratší a často se střídají jejich pohledy.

Schválně jsem se podívala na obálky, i když jsem předem tušila, že nenajdu žádnou, kterou bych vám mohla nabídnout. Tak se i stalo. Obsidio má stejné obálky, za což jsem ráda, jelikož jeho obálka je naprosto úchvatná.

★★★★★

10 komentářů:

  1. Úžasně napsané!! Tedy jako vždy.

    Já jsem se zamilovala do těch obálek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Jup, ty obálky jsou naprosto kouzelné. :)

      Vymazat
  2. Obálky sú skutočne vydarené, zatiaľ som čítala iba jednotku z tejto série, ale snáď sa k nej niekedy vrátim a dočítam aj zvyšok :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se vrátíš. :) Je to fakt super série. :D

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze. :) Je dobře, že obálky zůstaly stejné, protože jsou vážně moc krásné.
    Přečíst za tři dny takovou bichly? To jsi dobrá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto s tebou souhlasím. :)
      Ono se to četlo snadno, jelikož se jedná o graficky upravenou knihu, tak jsi třeba na jedné stránce měla obrázek a pár slov, nebo se ti tam objevovaly mapy.:) Takže je opravdu rychle přečtená.

      Vymazat
  4. Já furt odolávám. Furt a furt, ale neodolám. Je mi to jasný, že si někdy první díl koupím za odměnu a pak uvidím, kdy (a jestli) se pustím do dalších dílů. :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkná recenze. Tuhle sérii jsem neznala, ale jak nějak jsem na ni chytla chuť. Teď jen, abych měla dost času přečíst vše, co chci. Tak za odměnu si asi pořídím první díl ;)

    nikidelfin.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tě na tuto sérii nalákala. Rozhodně doporučuji. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.