Vítr z hor


Autor: Andy Wildwood
Nakladatelství: Martin Koláček - E-knihy jedou
Série: Ve válce s příšerou, 1. díl
Žánr: Dobrodružné, Fantasy
Počet stran: 415 stran
Obsah:
Do poklidného Taarského království vtrhli Ságové, uctívači kultu Temnoty, spolu s armádami nelidských chortojů, divokých horských opic posedlých démony. S armádou stvůr se Ságům podařilo podmanit si celý Taar a usednout na trůnu, poté rozpoutali válku i se všemi okolními zeměmi. V Jižním království žije Jon-thar Lovec, jeden ze synů lovce žijícího v horách. Jon i jeho bratři museli odejít do války proti armádám příšer. Temnota postupně vzala Jonovi všechno. Připravila ho o bratry, rodiče, první lásku, svobodu. Ukradla mu život v těch nejkrásnějších letech, na prahu dospělosti, nasadila mu okovy a na dlouhých osm let ho uvrhla do otroctví v Taaru. Jednoho dne se mu podaří uprchnout. A zde začíná jeho pouť. Pouť za svobodou a odplatou. Pouť za nalezením nové lásky a nového života...

~~~

Mockrát děkuji za nabídku k zrecenzování knihy Vítr z hor od samotného autora Andyho Wildwooda. Velmi si vážím této nabídky, díky které jsem rozšířila seznam svých oblíbených knížek. Popravdě, když jsem mrkla na font a pak i na obálku, bylo mi hned jasné, že se mi příběh bude velice líbit a samotná anotace mě v tom ještě více utvrdila.

Kniha se dělí do tří částí, kde se vyskytují různé etapy jednoho velkého dobrodružství. Velkým plusem je, že na začátku knihy je mapa celého území, tak je potom fajn sledovat, kudy se Jonova výprava vydala. A teda musím říci, že to měli dost těžké.

U první části jsem si říkala, že to začíná dost dobře a vlastně, že je to i dost pěkné, když se pak vyvinulo určité pouto mezi dvěma osobami. Na to jsem si přemýšlela, jak se to vyvrbí a pro mě docela nečekaně a dost se mi to líbilo.

Nyní šlo o všechno, buď projdou a přežijí, nebo z těchto hor už nikdy živí nevyjdou.

Když to tak vezmu, tak postupem čtení jsem se dostávala k syrovějším a syrovějším pohledům na život otroků a též pohledům týkající se bojů. A to se mi na tom dost líbilo. Že se nejednalo o nějaké to načrtnutí, ale přímo ukázání, jak na tom lidé v té zemi jsou. Víc jsem se tak pohroužila do příběhu a bylo mi jich velmi líto, až na chortoje. Těm to fakt přeju.

Celý příběh je hlavně vyprávěn ze dvou pohledů, a to z pohledu Ya-Ny a Jona. Též se vyskytnou i pohledy od jiných, ale je to převážně v rámci nějaké situace. Rozhodně se tyto pohledy hodily, jelikož moje zvědavost byla ukojena a všechno tak krásně do sebe navazovalo. Tyto přesuny pohledů zde nebyly vůbec rušivé, spíše jsem je uvítala v rámci toho, že jsem věděla, co se děje.

Hlavní dvě postavy jsem si dost oblíbila, ale nejvíce Jona. S ním jsem toho nejvíce prožívala a ve všech záležitostech jsem mu fandila. Též i další jsem si oblíbila, jednou z nich je i Ya-Na. Tu jsem hlavně obdivovala za její laskavost a nezlomnost.

Vítr z hor doporučuji všem, kteří si chtějí přečíst pořádnou dobrodružnou fantasy, v níž se vyskytují syrové scény. Věřím, že kniha se vám zalíbí a užijete si ji stejně jako já.

Ještě jednou mockrát děkuji Andymu Wildwoodovi za poskytnutí eknihy k recenzi. Eknihu si můžete pořídit v různých obchodech - např. booktok, kosmas. Záleží čistě na vás, odkud nakupujete a co preferujete.

★★★★★

10 komentářů:

  1. Bývávalo, když jsem fantasy opravdu milovala. Ale i teď bych se k ní ráda vrátila! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě, já si od ní dala taky pauzu a teď se k ní znovu vracím. :)

      Vymazat
  2. Knížka vypadá dost zajímavě a hrozně se mi líbí obálka tyjo!

    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, obálka je fakt boží. :) Ve čtečce jsem ji měla v černobílé verzi a vypadala ještě líp. :D

      Vymazat
  3. Obálka nic moc (spíše by mě odradila) :), ale obsah nevypadá vůbec špatně. Zaujala jsi mě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem tě zaujala. Příběh byl fakt skvělý. :)

      Vymazat
  4. Myslím, že to bypadá zajímavě :) Obálka by si asi zasloužila více péče, ale tak obal není vše že jo :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.