Říše popela

 
Originální název: The Empire of Ashes
Autor: Anthony Ryan
Rok vydání celosvětově: 2018
Nakladatelství: Host
Série: Draconis Memoria, 3. díl
Žánr: Dobrodružné, Fantasy, Román
Počet stran: 616 stran
Obsah:
Kovolodní obchodní syndikát stovky let poháněla krev draggů — a chránili ho Krvožehnaní, hrstka lidí, kteří dokázali krev pít, a v důsledku toho disponovali děsivými schopnostmi. Nyní však hrozí, že právě to, co korporátní svět vyživovalo, způsobí jeho zkázu.
Povstal dragg nepředstavitelné síly a teď stojí v čele armády zvířat a lidí. Claydon Torcreek, Lizanne Lethridgová a Corrick Hilemore operují v různých končinách světa, avšak nyní se spojili v touze porazit Bílého dragga a Zkažené, které vede.
Samo lidstvo čelí smrtelnému ohrožení, protože ve válce s Bílým draggem se za svobodu platí krví a ohněm. Ale s pomocí starobylého vědění, revolučních technologií a neočekávaných spojenců má dosud jakousi naději. Záchrana světa si ale bude žádat oběti.

~~~

Po několika měsících jsem nakonec šáhla i po posledním dílu Draconis Memoria, ne, že by mě série nebavila, ale šlo spíše o to, že jsem se nechtěla vzdát tohoto světa, který jsem si velice zamilovala a třetí díl mi právě že indikoval, že jsem u konce. 

Čtivost knize rozhodně nemůžu upřít, snadno jsem se pohroužila do děje a velmi mě bavily pohledy jednotlivých hrdinů. Samozřejmostí pro mě je, že nejvíce mě tedy bavily ty z pohledu Claye a Lizanne. Pořád se u nich něco dělo, takže kniha byla velmi plná epických scén. 

Ohledně minulosti tu byla tendence, že by se člověk o ní mohl dozvědět mnohem více, ale jaksi nebylo využito plně tohoto potenciálu a já osobně bych ráda o tom věděla více. Hlavně ohledně jedné věci o Zkažených, která mi svým způsobem přišla nějak nedomyšlená a jaksi uspěchaná. Nevím, čekala jsem to trochu jinak.
Co je mysl, když ne prostředek k ovládání těla?

Kapitoly jsou poměrně dlouhé, ale ke konci knihy se kapitoly hodně zkrátí a velmi se prostřídávají pohledy postav. Pro mě byly nejhorší ty kapitoly, kdy se blížil závěrečný souboj a následná bitva. Všechny kapitoly byly ukončeny v tom nejnapínavějším a chvílemi mě nebavilo moc přeskakovat mezi postavami. Jakožto, když jsem se začetla do druhého pohledu, bylo to fajn, ale pak zase bylo přerušení.

Nevím proč, ale ten střet mi osobně přišel rychlý a trošku uspěchaný. Možná to byl jen můj pocit, jelikož vím, že probíhal několik dní, ale pocitově mi to přišlo tak na dva dny. Na jednu stranu uvažuji, zda uspěchanost nebyla kvůli tomu, že některé kapitoly byly příliš krátké.

Celkově kniha stála za to a jsem ráda, že jsem se k této sérii dostala. Vím, že když prvně vycházela, tak jsem si říkala, že to asi nebude nic pro mě. Což jsem se dost spletla, a nakonec se stala mou oblíbenou sérií a ještě jsem si díky ní našla svého oblíbeného autora.
 
 

Z obálek se mi nejvíce líbí tato anglická verze, hlavně díky zobrazení obou draků. Co jsem však koukala, tak převážně převládala verze, která je i u nás, což se vůbec nedivím.

★★★★★


10 komentářů:

  1. Tak to někdy bývá, že má člověk pocit, že kniha absolutněn není pro něj a ve výsledku si ji naprosto zamiluje. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, ale pokaždé je to vždy ten nejlepší pocit. :)

      Vymazat
  2. Vůbec neznám :-) Já teď čtu Hrad ve Skotsku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O něm jsem několikrát zaslechla. Jak se líbí?

      Vymazat
  3. To je fajn, že to nakonec dopadlo tak, že sis to oblíbila :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, hned jsem si musela pořídit další knihy od autora. :D

      Vymazat
  4. Já tuhle sérii vůbec neznala, ale tedy velmi mě zaujala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestliže máš ráda propracované fantasy, tak doporučuji všemi deseti. Je super :)

      Vymazat
  5. mám sérii doma, ale stále jsem ji nepřečetla :)

    OdpovědětVymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.