Nultá hodina


Originální název: Towards Zero
Autor: Agatha Christie
Rok vydání celosvětově: 1944
Nakladatelství: Knižní klub
Série: Policista Battle, 5. díl
Žánr: Detektivní, Román
Počet stran: 216 stran
Obsah:
Gull's Point, přímořské sídlo lady Tressilianové nacházející se v rybářské vesnici Saltcreek, hostí na první pohled tak trochu zvláštní společnost: ve stejnou dobu na sklonku léta - sem zamíří chráněnec zesnulého sira Tressiliana a slavný tenisový hráč Nevile Strange, jeho současná i bývalá manželka a rovněž dvojice mužů, s nimiž tyto dvě ženy pojí nedořešené milostné vztahy. Shoda okolností přivádí do blízkého Saltingtonu také inspektora Battlea.
Zdánlivě nesouvisející události, které spájí právě jen místo, kde se odehrály, totiž okolí Saltcreeku, se začnou proplétat a napětí v Gull's Point vyvrcholí v „nulté hodině" - vraždou lady Tressilianové. Inspektora Battlea čeká těžký případ, protože se zdá, že k tomuto činu neměl nikdo motiv...

~~~

Po velmi dlouhé, ale velmi dlouhé době jsem opět četla detektivku. A to díky čtenářskému klubu. Začínám si říkat, že snad pomalu přicházím na kloub detektivkám, jelikož mě Nultá hodina velice bavila a měla jsem ji přečtenou za pár dní. Vypadá to na to, že se detektivkám přestanu vyhýbat.

Jinak, jak jste si mohli všimnout, jedná se o 5. díl série. Ale co jsem zjistila, tak to nevadí, jelikož případy na sebe přímo nenavazují a jedná se spíše o samostatné knihy. No, uvidím, až se vrhnu na první díl. Takže pokud vás tato kniha zaujala, tak ji zkuste, ale radši začněte prvním dílem.

Vůbec jsem nevěděla, co od knihy očekávat. Spíše jsem se obávala, že mě nebude bavit, ale nečekala jsem, že mě kniha tak chytne. Zprvu se seznamujete se všemi postavami, které se v příběhu vyskytnou a dozvíte se i důvod, proč se zrovna rozhodli v tu určitou dobu dorazit do Gull's Pointu. A to mě na tom hodně bavilo, postupně zjišťovat, kdo je kdo. Jaký mají charakter. Musím přiznat, že zrovna charakter postav byl zde skvěle vykreslen.

Na to, že se zde vyskytuje hodně postav, jsem si ihned oblíbila Mary. Už od prvních stránek mi sedla a bavilo mě o ní číst. Hned jako druhou jsem měla ráda Kay, i když se sem tam chovala neslušně, alespoň od ostatních se v něčem lišila. A díky tomu mě dokázala hned upoutat a vlastně jsem ji měla i hodně ráda.

„Vražda totiž začíná dlouho předtím, než k ní dojde."

Celkově musíte počítat s tím, že popis okolí hraje převážnou roli jen u vraždy a pak už se jedná jen o to nejdůležitější, abyste si to dokázali představit. Kniha převažuje rozhovory mezi jednotlivými postavami, takže už jen díky tomu se čte poměrně rychle. Navíc kapitoly obsahují podkapitoly, které jsou poměrně krátké. Což je podle mě též velké plus, jelikož můžete snadno dočíst kapitolu a dělat něco dalšího. I když zde bude otázka, zda se od knihy odtrhnete.

Zjišťování vraha je zde zajímavé a vůbec jsem nečekala, že by to mohla být ta dotyčná osoba. Jistě, měla jsem svůj tip a myslela jsem si, že jsem se trefila a v naprostém konci jsem se dozvěděla, že jsem byla naprosto vedle. Ale opravdu, tohle jsem nečekala a dost mě tím dokázala překvapit.

Pokud máte chuť na nějakou kratší detektivku, tak vám Nultou hodinu vřele doporučuji. A pokud též nejste tak moc na detektivky jako já, nemusíte se obávat, a tuto můžete s klidem v duši vyzkoušet.


Vybrala jsem pro vás anglickou obálku, která se mi velmi líbila. Teď mi vlastně i došlo, proč je na obálce to, co je. Zrovna tohle k příběhu perfektně sedí.

★★★★☆

10 komentářů:

  1. Není tajemstvím, že detektivky nečtu. Nevím, co na nich všichni vidí a prostě mě nebaví je číst.Pokud by ale na světě existoval jen tenhle žánr, byly by to knihy právě od A. Christie, do kterých bych se pustila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A rozhodně bys chybu neudělala. :) Christie píše opravdu krásně. :)

      Vymazat
  2. Agatha Christie je bohyně. Miluji její knihy se slečnou Marplovou a vybrala sis zrovna opravdu dobrou knihu. Pokud jsi neviděla film, určitě to naprav!!

    Já letos četla knihy od ní dvě. Deset malých černoušků jako re-reading a Prasklé zrcadlo - ne tolik známý díl se slečnou Marplovou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám v plánu Deset malých černoušků, tak snad se k nim brzy dostanu. :)

      Vymazat
  3. Priznám sa, že som od autorky nič nečítala, ale toto vyzerá fajn - detektívky nie sú práve môj žáner, takže niečo kratšie znie ako dobrá voľba.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to dobrý, jen ten konec ti může přijít přitažený za vlasy, ale jinak se to čte skvěle. :)

      Vymazat
  4. Detektívky od A. Christie som čítala veľa na základke a čiastočne aj na strednej, keďže to nie sú veľmi hrubé knihy a dobre sa čítajú :-) Túto som tuším čítala tiež, ale už si veľmi nepamätám, nevýhoda je, že viaceré jej detektívky mi potom splývajú :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím. Myslím. že bych na tom byla podobně jako ty. :)

      Vymazat
  5. Od autorky jsem ještě nic nečetla. Ale ráda bych. I přestože detektivky moc nemusím, myslím, že knihy od A. Christie jsou klasika a každý by si za život aspoň jednu její knihu měl přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tebou naprosto souhlasím. :) Já mám teď v plánu zkusit rovnou celou sérii. :)

      Vymazat

© Enthusiasm For Books
Šablona od Lucy Lillianne. Optimalizováno pro Firefox.